February 14, 2003
Fackamato wrote: [quote=Kingsthrone]En fabrikslåst Barton 2500+ - kan man varken höja FSBn eller multipeln då? Eller är det bara ena man inte kan höja, vilken?
FSB är aldrig låst.
Taggar kompis! 😛
Så man kan höja FSB till 200 istället för normala 166 med en ny Barton 2500+? Det ger väl en ganska bra ökning. Eller blir det inte stabilt?
March 5, 2002
Kingsthrone wrote: [quote=Fackamato][quote=Kingsthrone]En fabrikslåst Barton 2500+ - kan man varken höja FSBn eller multipeln då? Eller är det bara ena man inte kan höja, vilken?
FSB är aldrig låst.
Taggar kompis! 😛
Så man kan höja FSB till 200 istället för normala 166 med en ny Barton 2500+? Det ger väl en ganska bra ökning. Eller blir det inte stabilt?
höj så mycket du vill, tills det blir ostabilt. Blir det ostabilt så lek med isntällningarnr. *pekar på klistrade trådar*
February 12, 2003
LorD_Kvadd wrote: [quote=AMD_RULEZ][quote=LorD_Kvadd][quote=AMD_RULEZ][quote=LorD_Kvadd]Fina saker 😀 men jag tror du kan låsa upp en barton..fast det skulle inte funka med Nforce 2 kort...Om jag inte minns fel..
När vi ändå snackar nForce2, så funkar inte multipliern att ändra på min fabriksupplåsta Duron...:(
Hrm har du testat att köra den i ett annat moderkort?? Verkar mega mystiskt
Har inget annat mobo. Får väl prova med att rita på L1-bryggorna.
Jag kommer skratta om det är det 😛 haha tänk om det gamla penn tricket funkar 😛 haha låna den till en kompis då 🙂 annars. Eller har du bara intel polare? 😛
Penntricket funkar...:) Iaf på morgan och spitfire... Applebred vet jag inget om. Några datorintresserade kompisar har jag egentligen inte...:)
2 Guest(s)