November 18, 2003
Waco wrote: håller på att pajja ihop.. 😛
öhm. Har du börjat med det nu eller är ju inte förän nu du har kollat? Fläktar har ju en förmånga av att inte kunna hålla konstant varvtal men att det diffar på 300rpm är nog inte vanligt.
upptäckte nu att den sjönk VÄLDIGT MYCKE när ja belasta processorn till 2000rpm enligt abit EQ men enligt mbm ligger den kvar på 4100rpm, ja hör att de skiljer lite men efterso mde finns andra fläktar som låter mycke så hör ja inte just den fläkten, e de abit EQ som visar fel eller kan de va nätagget som inte klarar belastningen?
March 20, 2001
Snowman89 wrote: [quote=Waco]håller på att pajja ihop.. 😛
öhm. Har du börjat med det nu eller är ju inte förän nu du har kollat? Fläktar har ju en förmånga av att inte kunna hålla konstant varvtal men att det diffar på 300rpm är nog inte vanligt.
upptäckte nu att den sjönk VÄLDIGT MYCKE när ja belasta processorn till 2000rpm enligt abit EQ men enligt mbm ligger den kvar på 4100rpm, ja hör att de skiljer lite men efterso mde finns andra fläktar som låter mycke så hör ja inte just den fläkten, e de abit EQ som visar fel eller kan de va nätagget som inte klarar belastningen?
svårt att säga när man inte vet vad du har för nätagg. men jag tycker att datorn borde hänga sig om nätagget inte pallar att leverera ström till fläkten när du belastar prollen. men gå ut i bios och kolla om du har samma hopp där.
November 18, 2003
Waco wrote: [quote=Snowman89][quote=Waco]håller på att pajja ihop.. 😛
svårt att säga när man inte vet vad du har för nätagg. men jag tycker att datorn borde hänga sig om nätagget inte pallar att leverera ström till fläkten när du belastar prollen. men gå ut i bios och kolla om du har samma hopp där.
ja har ett aopen 300w nätagg som följde me min gammla låda, mitt sys e : nf7-s r2.0 , 160gb s-ata, 2x256mb ram, gf4ti4200 4chassi fläktar 1dvdspelare, de e samma hopp i bios också fast då visar den inte nere på 2000rpm, de e de so me så konstigt eftersom mbm5 visar 4100rpm men abit egen abit EQ visar 2000rpm
March 20, 2001
Ger det inga problem eller om fläkten inte låter skulle jag inte bry mig så mycket. Men om tror att fläkten håller på att gå sönder så kan det vara idée att gå in i bios och slå på så att datorn stänger av sig om fläkten dör annars kan det hända otrevliga saker när du går ifrån datorn.
November 18, 2003
Waco wrote: Ger det inga problem eller om fläkten inte låter skulle jag inte bry mig så mycket. Men om tror att fläkten håller på att gå sönder så kan det vara idée att gå in i bios och slå på så att datorn stänger av sig om fläkten dör annars kan det hända otrevliga saker när du går ifrån datorn.
ok, ja har satt på så datorn ska börja varna vid 57C o stänga av datorn vid 65C, ska göra de du sa senare, men de ja tycker e konstigast e de att mbm5 o de där proget man får från abit visar så olika
1 Guest(s)