March 31, 2003
Tjena... 😕
Jag har problem med min burk den ger ifrån sig konstiga ljud... :arg:
Ljude kommer bara efter det att jag höjt vcore till 1.750 och även vid 2200Mhz.. :S Så fort jag belastar cpu'n så kommer det pss psss psssss pssssssssssssssssssssssssss från cpu'n ? :bok:
Ljudet kommer inte från hårddisken eller andra komponenter i datorn det är helt klart från cpu delen... Kylningen är tillräcklig. Sphire Whisper Rock IV med ut byt fläkt och as5 43-47 grader vid 2100Mhz 1.750 vcore..
Har för övrigt en 300w nätdel som har stabila spänningar...
Tacksam för hjälp..
//George
March 10, 2003
Låter det när nätverket belastas eller hele tiden ? tror ljudet kommer från MOSfet kretsarna jag.
Kompisen hade ett moderkort med defekta MOSfet (org. volt) och det lät så då.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 31, 2003
Ctrl wrote: Låter det när nätverket belastas eller hele tiden ? tror ljudet kommer från MOSfet kretsarna jag.
Kompisen hade ett moderkort med defekta MOSfet (org. volt) och det lät så då.
få se ska testa...
EDIT: Det låter inte när nätverket belastas.. Och när jag kör på original volt kommer inga ljud.. Och min MOSfet blir inte varma :bgrin:
July 3, 2003
jag har också haft sånna ljud på min dator, kör systemet som står i signaturen....
iaf, ljuden började dyka upp när jag kom över en viss FSB-hastighet, men jag kommer inte ihåg vad....
klockar inte upp systemet så mycke mer, jag vet att systemet maxxar på 195-196 på mina pc2100 minnen...
har fan t.o.m tur att systemet klarar det.... 🙂 ska fan verkligen ha kvar de här minnena iaf..... 😀
men om det kommer några såna ljud numer vet jag inte , har inte kollat, jag fick dem iaf när jag belastade processorn genom 3dmark 03, och alltid i flyg-delen....
hm, dock är nog min kylning till prollen långt ifrån tillräcklig, men jag har inte råd att skaffa bättre just nu, och sen några dar tillbaka rädd för att om jag köper nån kylning, att den inte ska passa på mitt mobo..... 🙁 satte på en som inte passade helt, och fick panik när den gick upp i 77 grader.... stängde av och satte på den andra igen.... pga den dåliga passformen, så satt den inte helt emot kärnan, 77 e ju fan nära panik..... :cy:
hm, har arctic cooling 2 copper nu, den suger, har 63 grader i lådan nu när datorn e på och jag inte gör nåt, går väl upp i 67-68 när jag spelat ett tag...... varmt eller?? kanske lådan som suger hårt, får borra lite i fronten och sätta en till 80mm där..... det är genomströmningen som suger liksom....
1 Guest(s)