January 4, 2003
Har ett flashat 6800GT@Ultra.
Får ett sjukt fel när ja spelar Call of duty UF, och Far Cry.
Hela skärmen blir liskom myrornas krig fast me lite mer färg en svar o vit =). Går inte göra annat en o stänga av strömmen.
Sjuka är att denna kort har varvat Doom3 och Painkiller utan problem i 400@1100.
Provade sen o lägga rivatuner o drog ner till 360@1000, då funkade både Far cry och COD UF utan problem.
Men ja vill ju inte gå runt me 360/1000 med ett BFG 6800GT.
Frågan är ju då om ja ska vänta på mitt Antec 420W som kommer nästa vecka (har nu en 400W vetefan märke, men en billiga sådan iaf).
Och om inte det löser sig så kanske jag ska höga AGP volten ett steg eller ???
January 4, 2003
SuperNova wrote: Jag tycker det är ganska uppenbart att graffet inte pallar så hög klock.
Är inte DOOM3 den mest påfrestande spelet idag, varför palla den varva den då och inte COD, va e COD framför DOOM3, jag har också funderat på det men sen frågar ja mig själv detta !
February 18, 2004
Matts wrote: [quote=SuperNova]Jag tycker det är ganska uppenbart att graffet inte pallar så hög klock.
Är inte DOOM3 den mest påfrestande spelet idag, varför palla den varva den då och inte COD, va e COD framför DOOM3, jag har också funderat på det men sen frågar ja mig själv detta !
Förmodligen stressar COD annorlunda än D3, och om jag var du skulle jag köpa en NV5 Silencer för ~200kr, särskillt när du har en BFG.
April 2, 2004
September 28, 2002
January 4, 2003
moddanrazer wrote: [quote=Matts][quote=moddanrazer]har du den nya 2fläkts / led kylaren lr den gamla referensskylaren på?
Har den me led (2 fläktar på)
okej..vad ligger temperaturen på på coren?
Tror det va ca 60C.
Varken minnet eller Gpun har kommit över 70C iaf i fulload
January 4, 2003
Kal_Rakoth wrote: Låter absolut som det är driversen det är fel på.
att det "stressar olika" har jag aldrig varit med om eller sett.
Och kylningen skall inte behöva bytas för tempens skull, 70-80C är helt OK i full load.
De ju 61.77 ja kör me trode dem va dem bästa, men får nog prova andra senare.
Håller med de ju sjukt att den klarar vissa spela och andra inte.
För övrigt klarar den 3dmark05/03 också utan problem i 420/1130 tillomed.
2 Guest(s)