October 6, 2003
Jag har ett HIS Radeon 9700Pro AIW.
Jag började med att klocka det 5Mhz på vardera Memory och Core och teatade 3Dmark 2001SE. Resultate blev glädjande, jag spöade mitt gamla resultat med 1500 poäng. Jag tänkte, satan vad bra och klockade ytterliggare 5Mhz på både Core och Memory. Efter första klocken fick jag 14387 poäng. Efter andra klocken fick jag bara 14211 poäng. Varför får jag mindre poäng med mer klock?
February 10, 2003
hmm allt det där låter skummt.. dessutom att du bara skulle få 14387pts med det där systemet är ju bara skrattretande.. du borde ha minst 15500 oklockat.. om inte ännu mer.. får ca 16500 med mitt oklockat har jag för mig, det med slöare processor än din, dock lite vassare graffe.
sen att graffet inte skulle klara en 10MHz ökning på core/minne är ju inte heller speciellt troligt faktiskt.. borde klara mkt bättre även fast det är ett AIW.. tycker att du ska testa att klocka minnet först tills det inte pallar mer, sen börjar du klocka coren.. klocka tills du får artifacter... har du bara fått lägre och lägre pts så är det nått fel..
föreslår att du defraggar din HD eller kanske rentav installerar om ditt OS då det verkar rätt segt genom att du får så lite pts
October 6, 2003
Mezzlock wrote: hmm allt det där låter skummt.. dessutom att du bara skulle få 14387pts med det där systemet är ju bara skrattretande.. du borde ha minst 15500 oklockat.. om inte ännu mer.. får ca 16500 med mitt oklockat har jag för mig, det med slöare processor än din, dock lite vassare graffe.
sen att graffet inte skulle klara en 10MHz ökning på core/minne är ju inte heller speciellt troligt faktiskt.. borde klara mkt bättre även fast det är ett AIW.. tycker att du ska testa att klocka minnet först tills det inte pallar mer, sen börjar du klocka coren.. klocka tills du får artifacter... har du bara fått lägre och lägre pts så är det nått fel..
föreslår att du defraggar din HD eller kanske rentav installerar om ditt OS då det verkar rätt segt genom att du får så lite pts
Har typ 13300 poäng oklockat. Så det är mysko. Men när jag installerar om mitt OS måste jag väl formatera om den partitionen som den ligger på?
March 12, 2003
March 12, 2003
minnerna blir ju varma och presterar mindre men de börjar ej lagga om du kör orginal.
men börjar du klocka kan du känna av att de laggar efter ett tag när dom blir varma.
När du klockar är du ju mot tiden lite gran.
ju mer tid testerna tar ju varmare blir grejjorna och ju mindre poäng får du...
right?
May 8, 2003
BearznaiL wrote: GeForce 2 MX-400 64MB 🙂
Dårå?
Det kan spela stor roll. Om man byter från nvidia till ati eller tvärtom är det att rekommendera med ominstallation av Windows. Det är klart det kan fungera ändå, men när man får såna flippar som du får i prestandan känns det som det kan ha med gamla detonator-drivrutiner att göra.
October 6, 2003
jackal_ wrote: [quote=BearznaiL]GeForce 2 MX-400 64MB 🙂
Dårå?
Det kan spela stor roll. Om man byter från nvidia till ati eller tvärtom är det att rekommendera med ominstallation av Windows. Det är klart det kan fungera ändå, men när man får såna flippar som du får i prestandan känns det som det kan ha med gamla detonator-drivrutiner att göra.
Jo, fast jag har ny dator = inga nVidia-drivers på den här burken. Så det är inte problemet.
1 Guest(s)