May 20, 2002
Köpte en Koolance Pc2-c för någon dag sedan.
Satte in alla komponeter och allt verkade fungera som det skulle.
Displayen på chassit visade 27 grader. 😮
Tyckte att det verkade väldigt lite och kollade därför i bios.
Enligt bios så var CPU:n 68 grader!
Vad kan det vara som är fel?
vattnet verkar pumpa runt som det skall, och jag antar att en Duron 1,2Ghz inte borde ligga i så hög temp. även om koolance vattenkylning inte är den bästa. Den låg ju på 42 grader i fulload med min Zalman CNPS ALCU 6000, och då var den ändå klockad till 1,3Ghz.
Visar displayen på Koolance lådan temperaturen på vattnet och inte CPU:n?
December 29, 2000
December 29, 2000
August 19, 2001
Eden wrote: Köpte en Koolance Pc2-c för någon dag sedan.
Satte in alla komponeter och allt verkade fungera som det skulle.
Displayen på chassit visade 27 grader. 😮
Tyckte att det verkade väldigt lite och kollade därför i bios.
Enligt bios så var CPU:n 68 grader!Vad kan det vara som är fel?
vattnet verkar pumpa runt som det skall, och jag antar att en Duron 1,2Ghz inte borde ligga i så hög temp. även om koolance vattenkylning inte är den bästa. Den låg ju på 42 grader i fulload med min Zalman CNPS ALCU 6000, och då var den ändå klockad till 1,3Ghz.Visar displayen på Koolance lådan temperaturen på vattnet och inte CPU:n?
låter som om du har felmonterat blocket på nått sätt.. Eller så är pumpen deffekt.
May 20, 2002
Jag har ett K7S5A (tyvärr).
Blocket sitter precis som det skall.
Och vattnet pumpar runt fin fint.
Jag ringde till Microstore (där den är köpt) och frågade vad den kan vara för fel, och jag fick följande svar:
"Koolance lådorna är allmänt dåliga, man brukar uppnå bättre kylning med lyftkylning, så det är ganska normalt med en temp på 67 grader"
Så här är ett råd till er som tänkt köpt en koolance låda med vattenkylning.
Köp en spire cpu-kylare för 125:- istället, spara ett par tusen och få ändå bättre kylning. tydligen......!
Hade nämligen en spire kylare förut, låg på 40 grader i fulload.
Hur fan kan man sälja sånt skit om man vet att det inte fungerar?
Jag kan ju inte använda datorn, den stänger av sig för att CPU:n är för varm...
May 22, 2001
Eden wrote: Jag har ett K7S5A (tyvärr).
Blocket sitter precis som det skall.
Och vattnet pumpar runt fin fint.Jag ringde till Microstore (där den är köpt) och frågade vad den kan vara för fel, och jag fick följande svar:
"Koolance lådorna är allmänt dåliga, man brukar uppnå bättre kylning med lyftkylning, så det är ganska normalt med en temp på 67 grader"
Så här är ett råd till er som tänkt köpt en koolance låda med vattenkylning.
Köp en spire cpu-kylare för 125:- istället, spara ett par tusen och få ändå bättre kylning. tydligen......!Hade nämligen en spire kylare förut, låg på 40 grader i fulload.
Hur fan kan man sälja sånt skit om man vet att det inte fungerar?
Jag kan ju inte använda datorn, den stänger av sig för att CPU:n är för varm...
Reklamera skiten & säg att du inte var nöjd med det. Borde du kunna få göra. Man har tre veckor på sig.
1 Guest(s)