January 1, 2003
Jag har just köpt in en ny PowerMac G4 till jobbet smo har en otroligt högljudd Delta 120mm (AFB1212SHE) som chassiefläkt som gör mig vansinnig. :cy:
Jag har läst på nätet att det finns andra som bytt ut den mot en Panaflo L1A 120mm men jag vet inte var jag kan få tag i en.
Tacksam för hjälp.
April 10, 2001
Har för mig att 120mm fläkten är till för att kyla den megafeta flänsen för processorn på dessa burkar. Har du dual modellen? för dessa utvecklar grymt med värme. Meckade med en sån häromdagen på jobbet medans den var i drift så att säga. Och när flänsen ej längre kyldes av fläkten (sitter ju i varsin del av chassit) så blev den jäkligt varm till slut. Tycker du bör vara försiktig där. Byter du den bör du va säker på att den kyler ordentligt. Du vet att all Apples garanti försvinner så fort du moddat?
January 1, 2003
Peter@20ghz wrote: Har för mig att 120mm fläkten är till för att kyla den megafeta flänsen för processorn på dessa burkar. Har du dual modellen? för dessa utvecklar grymt med värme. Meckade med en sån häromdagen på jobbet medans den var i drift så att säga. Och när flänsen ej längre kyldes av fläkten (sitter ju i varsin del av chassit) så blev den jäkligt varm till slut. Tycker du bör vara försiktig där. Byter du den bör du va säker på att den kyler ordentligt. Du vet att all Apples garanti försvinner så fort du moddat?
Du vet möjligen inte var man kan köpa Panaflo-fläktar? :blink:
April 10, 2001
http://www.gtek.net/produkt/fl.....FO80.shtml
dyr då en e moddad.
1 Guest(s)