December 25, 2001
Jag ville få ner värmen på min AMD 1333mhz
SOm låg på 58C Full och 54C norm..
Jag köpte:
Tt Vulcano 7
EN schassifläkt 80 mm. (+en gammal sitter i redan)
Kylpasta Arctic Aluminia (jag följde instruktionerna på Arctiks hemsida)
En system fläkt som sitter på e 5,25 platts CD rom.
Och ändå ligger den på 46 vilo läge. Är det normalt eller är det nått fel??
October 31, 2001
Tycker du ska vara nöjd med din sänkning av tempen......det är rätt olika det där med temperaturer på processorer, min Thunderbird 1,4 GHz låg på ca 44 grader med enbart kylfläns/60 mm fläkt. Men kylflänsen du hade innan kunde inte varit för bra! Om du vill sänka tempen mer är möjligheten att sätta i fler chassifläktar, men detta resulterar dock i mer ljud. Din temp är normal.
December 22, 2001
Är det bra för en prolle att ligga på minusgrader hela tiden? Kan den inte ta skada av det?
AMD Athlon 1Ghz
ABIT KT7A
384mb SDRAM
20Gb Samsung HDD
16x10x32x Samsung brännare
Rage fury pro 16mb graffekort(skit, jag vet)
Metallicsvart-målad burk, plexifönster, lysrör, handtag, fancontroller + en del småsaker.
On 2002-01-08 10:53, EclipZ wrote:
Jag köpte:Tt Vulcano 7
Klipp av kablarna till "varvtalsgivaravkännaren", förläng dom och placera givaren på nått vindstilla ställe. Alternativt kortslut dom så fläkten går 5000 varv hela tiden..
Köpte en Volcano 7 själv för ett tag sen, och blev besviken över den dåliga kyleffekten..Problemet beror på den idiotiska placeringen av "avkännaren" + att den känner av själva chassitemperaturen och inte processortempen..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
On 2002-01-09 07:54, ironanders wrote:
om det är så att du vill ha en sval dator så kan du ju köra med en p3:a
he he
När vi får bredband här på glesbygden, så skall jag göra en server med nån Intelpryl...
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
On 2002-01-09 15:09, Härdin wrote:
Öhöm...Felstavade topics är ngt som är grymt sykande...
Det stavas KIT..
Kitt är ngt helt annat
Och vad betyder "sykande"??
On 2002-01-09 16:47, Härdin wrote:
FAN*psykande
June 4, 2001
On 2002-01-09 07:34, ilg@dd wrote:
On 2002-01-08 10:53, EclipZ wrote:
Jag köpte:Tt Vulcano 7
Klipp av kablarna till "varvtalsgivaravkännaren", förläng dom och placera givaren på nått vindstilla ställe. Alternativt kortslut dom så fläkten går 5000 varv hela tiden..
Köpte en Volcano 7 själv för ett tag sen, och blev besviken över den dåliga kyleffekten..Problemet beror på den idiotiska placeringen av "avkännaren" + att den känner av själva chassitemperaturen och inte processortempen..
Håller helt med, har en sådan själv, den suger altså med den värmeavkännaren. så bara klipp av och kortslut så går den på 5000 varv hela tiden... mycket bra. eller köp en Delta fläkt...de blåser ännu bättre och låter mer.
1 Guest(s)