January 4, 2001
vilken dum fråga... 😛
självklart kör man klockat... P4 1.8@2.88 B0 retail kylning + AC3... 1.65V
March 5, 2002
Coore wrote: vilken dum fråga... 😛
faktiskt inte dum fråga ;), jag stöter ofta på folk med typ 2ghz, g3 osv som säger: vadå överklocka? min dator är bra som jag har den osv osv... blir less på såna 😉 visst fan vill man ha bättre prestanda i en bil, ännu bättre om du kunde få det gratis utan att det skadade någonting? ser inte varför man inte ska klocka, men somsagt, finns folk som inte klockar... :cy:
June 4, 2001
Fackamato wrote: [quote=Coore]vilken dum fråga... 😛
faktiskt inte dum fråga ;), jag stöter ofta på folk med typ 2ghz, g3 osv som säger: vadå överklocka? min dator är bra som jag har den osv osv... blir less på såna 😉 visst fan vill man ha bättre prestanda i en bil, ännu bättre om du kunde få det gratis utan att det skadade någonting? ser inte varför man inte ska klocka, men somsagt, finns folk som inte klockar... :cy:
Yes jag vann en tomte till mig...
May 9, 2001
Nepp. Kraften räcker ändå tycker jag. Sedan blir min dator ostabil vid minsta överklockning.
Klockar jag typ 200 Mhz så startar datorn om sig efter typ 2 minuter även fast jag höjt spänningen till CPU:n mm.
Hänger nog mest på mitt RDRAM. Ne, ser ingen större fördel med överklockning.
Datorn blir bara ostabil och onödigt varm. Sedan sliter man ju mer på prylarna också.
June 11, 2002
Både och. En dator som jag kör oklockat för att den ska vara så stabil och tyst som möjligt. Använder den som TV-dator, dvs att spela in och spela upp video och den är kopplad till TVn i vardagsrummet. Vill inte ha oljud när jag kollar film.
Den andra datorn klockar jag lite lagom, mest på skoj. Behöver egentligen inte den lilla extra prestanda det ger.
1 Guest(s)