February 22, 2003
Satt igår natt och pilla lite med klockningen på min procesor. Har en 2400+ på ett 8rda+. När jag drog upp den i 190fsb med alla original kylning så fick jag ett skumt fel. Jag kom inte in i windows utan det står. C:Windows/system/system 32/config/system filen är korrupt försök reparea den med hjlp av windows installations cd. jag bootar från xp skivan och kör sedan reparationen men den är ju typ manuell så man får upp typ en dosprompt där man får skirva in olika kommandon själv.. Nån som kan hjälpa mig lr måste jag formatera disken?! HÄLP!!
September 22, 2002
Samma fel har jag fått ett antal gånger, dock ej på grund av överklockning.
Jag har inte hittat någon annan utväg än att formatera om disken
:bok:
Man kan ju helt teoretiskt nöja sig med att installera om windows, men då blir windowskatalogen typ dubbelt så stor eftersom XP inte skriver över existerande filer utan döper om de nya 👿
January 1, 2003
jag fick samma problem med min igår, men det var efter att jag kört igång det inbyggda överklocknings programmet i bios.
Hursomhelst så höjdes fsb:n till 148 och då fick jag en massa korupta filer, sedan satte jag fsb:n på 133 igen och då fick jag inga win xp error.
February 4, 2002
Ett vanligt fel jag får när jag klockat alldeles för mycket är att jag blir tvungen att uppdatera hela tiden Tex här på NH När jag går in på NH är alla trådar flera dar gamla och uppdaterar jag så blir det rätt men det är ganska jobbigt att behöva trycka F5 hela tiden Därför har jag givetvis brännt ner hela hårddisken med Drive Image så det är lätt att slänga in ett helt operativsystem
2 Guest(s)