September 7, 2003
jag har ett 230 watts nät aggregat, kommer det att ställa till problem med vattenkylningen ?
Den driver just nu:
GFX 5600 256 mb
tre chassifläktar
tre neonrör
40 gb HDD
120 gb HDD
P4 2.53 Ghz
... jag vet inte om ngot av det ovanstående spelar någon som helst roll
//Patrick
September 14, 2001
Du ligger redan pyrt till om du kör ovanstående system på ett 230W agg... HUA!
I många fall drivs ju pumpen i V-kylningen av separat 240V matning, men de nya kiten som finns kanske går via en 12V molex koppling och då är det jäkligt snålt med kräm. Jag har 2st 120gb western, 1st 160gb Seagate och 1st 40gb seagate, plus 9800pro, IC7-G med en 2,4:a på.. Drev det med ett 360W Chieftech förut... Det hördes att det var förlite. Bytte till ett 520W Vantec och allt blev frid o fröjd. Inbillar mej att processortempen sjönk ett par tre grader oxå, kanske beroende på att den inte behöver kämpa för att få kräm nu...
October 2, 2003
May 23, 2001
October 20, 2001
Mitt system i sign. har jag kört på ett 230W + lite andra saker inkopplade (2st diskar, 1x cdrom, 1x brännare, 2st chassifläktar), dom där 500+W aggen folk rekommenderar är overkill enligt mig.
Det mesta jag gjort samtidigt är att tanka massor till en HD, bränna en skiva, kopiera från cdromen till en annan disk och surfade och allt gjorde samtidigt utan problem, var lite slött men det borde det ju vara 😛
Behåll ditt 230W ett tag till du, tror det kommer funka klockrent.
August 27, 2003
Annars kan du köpa ett Antec LANBOY, då får du med ett 350 watts trueblue, både snyggt och funktionellt
March 20, 2001
Vecna wrote: Mitt system i sign. har jag kört på ett 230W + lite andra saker inkopplade (2st diskar, 1x cdrom, 1x brännare, 2st chassifläktar), dom där 500+W aggen folk rekommenderar är overkill enligt mig.
Det mesta jag gjort samtidigt är att tanka massor till en HD, bränna en skiva, kopiera från cdromen till en annan disk och surfade och allt gjorde samtidigt utan problem, var lite slött men det borde det ju vara 😛
Behåll ditt 230W ett tag till du, tror det kommer funka klockrent.
Det största problemet när folk tror att dom har för lite kärm beror på att dom inte vet om att watten på nätagget inte spelar så stor roll. Så länge nätagget klarar av att levera tillräckligt många ampere på dom volttal som används mest så klarar man sig. Själv så hade jag väldigt mycket krimskarms plus en 5 hårddiskar, en cd, en floppy, cpu minnne osv på ett 300watts nätagg och det var inga problem. Ett lätt sätt att kolla om man behöver ett nytt nätagg är att man går in i bios och kollar vad 12v,5v och 7v ligger på. Ligger dom väldigt lågt kan det vara ide att byta.
1 Guest(s)