Kyla gfk-minnen?|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Kyla gfk-minnen?
Rune
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1766
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 19, 2006 - 4:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjena. Det va så att i höstas så köpte jag nya datordelar, så som cpu, gfk, minnen. Men jag fick det inte att funkaså bra då efter att jag hade tagit bort kylningen på mitt X850XT och monterat dit mitt gpu-vattenblock. Jag installera Win men efter första rebooten så vart det massa streck mm över skärmen. Sen efter någon timme så fick jag ingen bil alls på skärmen. Då orkade jag inte pilla på några veckor men när jag väl orkade igen så köpte jag ett X800XL istället. Det har funkat bra sedan jag köpte det. Men idag så tog jag mej i nacken och prova montera tillbaka org-kylaren på X850XT och stoppa i det i datorn. Den funka super bra. Felt felfritt. 😀 Nu ska jag självklart ha kvar det i datorn och sälja X800XL. Men fläkten på X850XT låter som tusan. Jag vill montera gpu-vattenblocket men efter som det inte finns någon kylningen på minnerna så undrar jag va jag kan göra så inte dom ska bli för varma igen. Gissar på att det va det som va felet då i höstas. Jag tänkte om jag kunde dela på denna kylfläns i 4st delar och limma på minnerna. Funkar det tro? Isf, va ska jag köpa för lim? Lite info om monteringen är det jag söker med denna tråden. Förövrigt så ligger tempen på 42ºC.

Tack på förhand.

Niklas Brandin
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 264
1016403
February 19, 2006 - 4:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Nog kan du dela den på 4 delar. Jag undrar dock om det inte är 8 minnen på grafikkortet.....det är standard tror jag.

Zalman kylflänsar med värmeledande tejp kostar en 100 om jag inte minns fel. Vill du limma din egen delade fläns så har både Zalman (39:-) och arcticsilver (Alu eller silver) epoxy just för detta ändamål.

Rengör alla ytor noggrant först. Tänk på att limmade flänsar nästan är omöjliga att få bort sen. Vill du trots allt får man lägga hela graffet i frysen så att limmet blir sprött. Då kan det gå att bryta loss flänsen.

Rune
Kommer du hit ofta?
Medlem
1016424
February 19, 2006 - 6:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Gissar på att du menar denna?
Passar isf bra då jag redan beställt lite saker från Webhallen i lördags.

Niklas Brandin
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 264
1016444
February 19, 2006 - 6:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Precis den menade jag ja. Till dessa behöver du inget lim. Rengör dock minnena noggrant först så att de fäster....helst med kemiskt ren bensin eller nåt sådant.

Rune
Kommer du hit ofta?
Medlem
1016458
February 19, 2006 - 7:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Får gå och köpa något sådant på Apoteket. För dom har väll sådant där har jag läst? Eller finns det på mackar eller Hemköp? Är det Autosol jag ska ha eller något? 😛

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1016526
February 19, 2006 - 9:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Rune wrote: Får gå och köpa något sådant på Apoteket. För dom har väll sådant där har jag läst? Eller finns det på mackar eller Hemköp? Är det Autosol jag ska ha eller något? 😛

Isopropanol eller som det står på Apotekets flaskor: Isopropylalkohol.

Edit: https://www.nordichardware.se/.....ml?start=0

Finns lite mer att läsa där wink

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 394
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL