July 17, 2001
Snorch wrote: kan man använda kyl spray att kyla cpun med???
den finns i biltema som fryser grejor till -55C
jag har en Molex fläns och på den är de ju en koppar
kärna som är ur fräst så där kan man ju spruta på sånt
där spray lr???kan man riskera att cpun går sönder då???
Hehe.. har du planerat hyra in någon som står och sprayar hela tiden på din cpu? 😛
Klart, med lite sjuka skillz fixar du nog q3 med ena handen och kylningen med andra... se till att skicka in bilder på det bara 😛
January 24, 2001
abishai wrote: men om man typ moddar burken så det pyser ut lite i taget hela tiden och så skruvar man åt den när man inte använder den, då skulle det väl gå bra? kanske
haha... vem ska sitta och trycka på pysknappen...
det kan bli lite dyrt i längden.. för dessa sprayburkar är väl inte direkt billigt skulle jag tro 🙂 🙂
December 23, 2000
jag gjorde en kul grej fick några kilo torr is(kolsyreis CO2) från jobbet
kan förövrig beställas från AGA, tror det kostar 150kr/5kg
iaf så lossade jag på min fläkt och la en bit sådant is(som håller ca -80°C )ovanpå flänsen
tempen gick ner till fina 1°C
kunde köra i 1,78ghz med 11,5x155mhz fsb den ville inte mer
måste vara minnet som säger stopp
synd att min prolle är inte upplåst skulel säkert kunna kör i högre hastighet då
så om ni vill ha lite kul, beställ lite sådant is 😀
May 10, 2002
hmm skulle kanske gå om man gjorde en liten spricka i burken, rekomenderar det INTE! ifall man skulle slå hål i den kan det ju vara litet tryck så.. paooung! :bgrin:
men om du får tag på en stor stor typ jääligt stor tub som man kan skruva för att släppa ut mer gas, sen resten med auto skruvas på när det blir för varmt så vette faan asså :eye:
men en manuellt styrd en skulle nog inte va så svår att tillverka ifall man har allt matrial man behöver
January 24, 2001
abishai wrote: hmm skulle kanske gå om man gjorde en liten spricka i burken, rekomenderar det INTE! ifall man skulle slå hål i den kan det ju vara litet tryck så.. paooung! :bgrin:
men om du får tag på en stor stor typ jääligt stor tub som man kan skruva för att släppa ut mer gas, sen resten med auto skruvas på när det blir för varmt så vette faan asså :eye:
men en manuellt styrd en skulle nog inte va så svår att tillverka ifall man har allt matrial man behöver
hahahaha... går inte så bra med din förklaring hur det ska gå till....
June 13, 2001
Kondens??? vad kan det innebära? .. att något varmt snabbt kyls ner och sen blir varmt igen? vad bildas då??? vatten??? vätska??? vart??? överallt...
Hur bra är det på en skala mellan 6 och 43 ????
Men visst ,.,, ska du bara testa så varsågod. Men det blir nog bara en gång..
1 Guest(s)