January 22, 2004
Har suttit och funderat lite på om man kanske skulle ge minnena lite extra kylning i form av t.ex. en fläkt. Men saken är den att jag kan inte komma på nått bra sätt att få fast den. Någon som har ett bra tips? Hur har ni gjort? 🙂
Och när vi ändå är inne på det området, har läst varierande åsikter angående heatspreaders på minnnet, är det något som hjälper eller är det bara "bling-bling"?
October 18, 2004
hur mycke Vdimm ger du dina minnen då?
January 22, 2004
July 6, 2004
Häng upp fläkten från taket i chassit, eller fixa ett hål i sidan på chassit och ha den där. Annars hjälper ju ett par större kylflänsar något ( inte dessa fjantiga heatspreaders, utan riktiga flänsar).
Men det ska du inte behöva förrens 3.6v, då kan minnena behöva lite kylning.
January 22, 2004
Okej, hänga fläkten kan fungera. Orkar inte såga hål i chassit, har redan gjort ett fläkthål i toppen och det var ganska jobbigt. Dessutom ska jag byta chassi snart, troligen till antec P180, så det känns inte värt besväret.
Men flänsar är ju en variant, fast det tar ju upp mina andra minnesplatser. Men de kanske inte sitter så hårt att man inte kan ta bort dom sen om man vill ha plats för mer minne.
Kanske är det så att det inte behövs alls, kan ju hoppas på det. Vill bara inte riskera att minnena pajar.
Om ett minne dör av värmen, är det stor risk att den pajjar minnesplatsen också?
2 Guest(s)