November 13, 2003
Jo det är så här att min polare håller på och gnatar om att det inte går att få luften kallare än rumstemperaturen med fläktar.
Jag har en hdd som ligger på 13c och en som ligger på 18c och rumstemperaturen ligger på 18-20c.
Själv tycker jag inte att det är så konstigt att nåt blir kallare när det är en fläkt som blåser på den. och då undrar jag om det är fel på tempgivaren på hddn eller om det är min polare det är fel på?
Jag kan tilllägga att disken som är lite varmare sitter lite knepigt till så att den bara får kylning på ovansidan.
MVH Mikael
December 29, 2003
Japps, dina sensorer visar fel, du kan aldrig få det kallare med hjälp av luft bara.....skulle du däremot ha vatten på diskarna och sen köra fläktar på dem skulle du kunna få det kallare genom att det skulle tas värmeenergi fårn diskarna till att få vattnet att avdunsta.
Men som du har det nu så är det stört omöjligt.
April 29, 2004
Ett tips till de som inte vet bättre, vind kyler ner. T.ex. om temperaturen i still luft är 0 grader så sänker en vind på 10 s/m temperaturen till -15.
Så visst, du har rätt och alla de som svarat hittils och din polare har fel.
Edit: Dock kan det ändå vara så att dina sensorer visar fel, det beror lite på vad du har för fläktar.
August 14, 2001
NEJ, blåser det 10m/s blir det inte -15, därimot har det en kylande effekt som om det vore -15grader ute... luften runt den värmande saken försvinner, men det blir aldrig kallare än vad lufttempen är, därimot om du har något som avdunstar, t.ex. vatten som Spinnjonte sa så kan du sänka temperaturen, eller ännu hellre aceton eller liknande...
å Ookalmook, sensoerna sitter väl ändå inte i fläktarna... borde, förhoppnignsvis sitta i hårddisken... är hela ditt svar ett skämt?
2 Guest(s)