Kylarfläns, Radeon 8500, Silikon, Epoxy, ArticSilver, Råd, H|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Kylarfläns, Radeon 8500, Silikon, Epoxy, ArticSilver, Råd, H
Plogen2002
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 226
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 3, 2002 - 12:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja ni kanske har hör denna fråga miljoner med gånger men jag kunde ej hitta något tidigare inlägg med denna fråga.

Jo jag har precis kapat till kylarflänsar till mitt Radeon 8500 grafikkort och nu så undrar jag vad som är bäst att sätta fast flänsarna med???

Jag har hört något om epoxy i kanterna och artiksilver i mitten, går detta bra???

Min kompis har råkat illa ut när han använde ArticSilver på sina minnen, det blev massa färger på skärmen och tillslut fungerade det inte alls tills han tvättade bort det, så jag skulle vara glad om ni hade något förslag som inte innehöll ArticSilver!!!

Och så det jag har tänkt på är vanligt SILIKON, det leder ju värme någorlunda bra och så kan man få bort flänsarna lätt och smidigt, tror ni det är bra???

Eller har ni något annat förslag så skriv vad det är!!!

Illern
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 747
159868
April 3, 2002 - 12:45 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-04-03 14:21, Plogen2002 wrote:
Ja ni kanske har hör denna fråga miljoner med gånger men jag kunde ej hitta något tidigare inlägg med denna fråga.

Jo jag har precis kapat till kylarflänsar till mitt Radeon 8500 grafikkort och nu så undrar jag vad som är bäst att sätta fast flänsarna med???

Jag har hört något om epoxy i kanterna och artiksilver i mitten, går detta bra???

Min kompis har råkat illa ut när han använde ArticSilver på sina minnen, det blev massa färger på skärmen och tillslut fungerade det inte alls tills han tvättade bort det, så jag skulle vara glad om ni hade något förslag som inte innehöll ArticSilver!!!

Och så det jag har tänkt på är vanligt SILIKON, det leder ju värme någorlunda bra och så kan man få bort flänsarna lätt och smidigt, tror ni det är bra???

Hmm... Silikon låter inte så bra.
Köp istället artic thermal adhesive, eller vad det nu hette. Det finns iaf på gtek.net har jag sett...

Plogen2002
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 226
159869
April 3, 2002 - 12:48 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-04-03 14:45, Illern wrote:

On 2002-04-03 14:21, Plogen2002 wrote:

Hmm... Silikon låter inte så bra.
Köp istället artic thermal adhesive, eller vad det nu hette. Det finns iaf på gtek.net har jag sett...

Ja men jag har hört att man inte kan få bort flänsen sedan, stämmer detta?????????????

newbee
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1116
159874
April 3, 2002 - 1:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Blanda Adhesive och AS 50/50, sen får du väl se till att inte kleta mer än på ytan av minnena. Tror jag såg någonstans att en kille hade lagt på silikon "bredvid" minnena? På kanten så att säga, för att förhindra att det kom AS på några "kretspinnar"? Borde ju gå att ta bort sen, silikonen?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 328
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL