November 4, 2001
Ja ni kanske har hör denna fråga miljoner med gånger men jag kunde ej hitta något tidigare inlägg med denna fråga.
Jo jag har precis kapat till kylarflänsar till mitt Radeon 8500 grafikkort och nu så undrar jag vad som är bäst att sätta fast flänsarna med???
Jag har hört något om epoxy i kanterna och artiksilver i mitten, går detta bra???
Min kompis har råkat illa ut när han använde ArticSilver på sina minnen, det blev massa färger på skärmen och tillslut fungerade det inte alls tills han tvättade bort det, så jag skulle vara glad om ni hade något förslag som inte innehöll ArticSilver!!!
Och så det jag har tänkt på är vanligt SILIKON, det leder ju värme någorlunda bra och så kan man få bort flänsarna lätt och smidigt, tror ni det är bra???
Eller har ni något annat förslag så skriv vad det är!!!
September 8, 2001
On 2002-04-03 14:21, Plogen2002 wrote:
Ja ni kanske har hör denna fråga miljoner med gånger men jag kunde ej hitta något tidigare inlägg med denna fråga.Jo jag har precis kapat till kylarflänsar till mitt Radeon 8500 grafikkort och nu så undrar jag vad som är bäst att sätta fast flänsarna med???
Jag har hört något om epoxy i kanterna och artiksilver i mitten, går detta bra???
Min kompis har råkat illa ut när han använde ArticSilver på sina minnen, det blev massa färger på skärmen och tillslut fungerade det inte alls tills han tvättade bort det, så jag skulle vara glad om ni hade något förslag som inte innehöll ArticSilver!!!
Och så det jag har tänkt på är vanligt SILIKON, det leder ju värme någorlunda bra och så kan man få bort flänsarna lätt och smidigt, tror ni det är bra???
Hmm... Silikon låter inte så bra.
Köp istället artic thermal adhesive, eller vad det nu hette. Det finns iaf på gtek.net har jag sett...
November 4, 2001
On 2002-04-03 14:45, Illern wrote:
On 2002-04-03 14:21, Plogen2002 wrote:
Ja ni kanske har hör denna fråga miljoner med gånger men jag kunde ej hitta något tidigare inlägg med denna fråga.Jo jag har precis kapat till kylarflänsar till mitt Radeon 8500 grafikkort och nu så undrar jag vad som är bäst att sätta fast flänsarna med???
Hmm... Silikon låter inte så bra.
Köp istället artic thermal adhesive, eller vad det nu hette. Det finns iaf på gtek.net har jag sett...
Ja men jag har hört att man inte kan få bort flänsen sedan, stämmer detta?????????????
May 23, 2001
Blanda Adhesive och AS 50/50, sen får du väl se till att inte kleta mer än på ytan av minnena. Tror jag såg någonstans att en kille hade lagt på silikon "bredvid" minnena? På kanten så att säga, för att förhindra att det kom AS på några "kretspinnar"? Borde ju gå att ta bort sen, silikonen?
1 Guest(s)