May 4, 2001
Hej.
Prollen ligger nu på 65C, och den jobbar inte speciellt mycket. Så klocka är ju omöjligt. tog nyss lös kylflänsen och mellan den och prollen var de som en pappergummi aktig sak som avskiljde dom. kan man ta bort den, lr kan de bli kortis i prollen ???. Och nån som ha ett bra råd på en fläkt är jag tacksam.
Mvh//Gabbe
August 19, 2001
Ta inte bort pappers gummit..
Men du kan ju alltid ärsätta "pappars gummit" med lite kyl pasta..
Vad har du för prolle..?
Seagate Barracuda 40gb
Sound Blaster live 1024
Geforce 3 23.11,Crystal Orb
24x10x40x Samsung
Chieftec 340W,Plexi,Spräjat,Neon
[ Detta Inlägg ändrades av: JuLmUnD den 2002-02-07 21:23 ]
December 23, 2000
Du kan ta av det, men då kanhända att du får ännu sämre temperatur. Det kan inte bli kortslutning eller något sådant. Det sitter där för att öka kontakten mellan processor och kylare, för värmeöverföringen alltså. Men det du har brukar inte fungera speciellt bra. Köp lite vanlig kylpasta och tryck dit istället. Det gamla kan du få bort med ett rakblad och/eller en trasa med lite aceton eller något. Själva coren får du vara lite försiktigare med, ta bara lite papper eller något och försök torka bort det gamla så gott det går.
October 2, 2001
hmmm, duron 800 och 65 grader.....
det är alldeles för mycket, antagligen har du inte satt på fläkten ordentligt, eller så har du en väldigt dålig fläkt...
själv har jag en XP1600+ som har en temperatur på 44idle och 47-49 full load
+ att lådan ligger i en speciell ljudisolerad box
kan rekommendera fläkten jag har, en zalman 3100G, kyler super, plus att den är TYSt...
1 Guest(s)