October 24, 2002
Halloj!
Delikat problem här: jag har en laptop (Toshiba Tecra S1) med Radeon Mobility 9000, en trevlig liten burk som klarar de flesta moderna spel. På sistone har den dock börjat hänga sig efter ett par minuter i 3d-läge, troligen pga överhettning - jag tror att det samlats damm och skräp i fläktar och kylflänsar... jag testade att lägga datorn på ett isblock och lira och då funkade det bra 😉
Jag vet inte om jag törs öppna lådan och försöka damma av. Laptops är känsliga grejer (det ser dessutom ut att vara lite specialskruvar och sådant) och jag har ingen garanti kvar. Så jag undrar om det finns något annat smart sätt att få ut skräpet? Jag tänker typ tryckluft eller dammsugare eller motsvarande... någon som har erfarenhet av det? Tror ni det är möjligt, och vad skall man isf använda för verktyg?
Tack.
January 11, 2003
Altså du kan ju testa med torr tryckluft (finns på burk på tex clasohlson)... men d e rätt svårt att få "ut" det... Kankse en dammsugare kan suga luften från insuget och du blåser torrluften i utblåset (för att få flödet "åt andra hållet") MEN! jag vet inte om det är säkert att använda dammsugare, ur statisk elektrisitets synpunkt...
December 11, 2002
Den här fungerar nog också: http://www.whynoi.se/shop/prod.....ProdID=259
Samma princip som isen...
February 16, 2004
paddanx wrote: Altså du kan ju testa med torr tryckluft (finns på burk på tex clasohlson)... men d e rätt svårt att få "ut" det... Kankse en dammsugare kan suga luften från insuget och du blåser torrluften i utblåset (för att få flödet "åt andra hållet") MEN! jag vet inte om det är säkert att använda dammsugare, ur statisk elektrisitets synpunkt...
Men dammsugaren skall ju ta i det som är känsligt inte farligt om den är i närheten.
1 Guest(s)