Kylning av nätagregat?|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Kylning av nätagregat?
jan-e
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 337
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 23, 2002 - 9:54 am
sp_Permalink sp_Print

Verkar som om fläkten i mitt nätagg. börjar lägga av. Just nu kör jag med en extra fläkt på utsidan av agget som drar ut luften. Om jag skall öppna det och byta fläkt, är det något jag bör tänka på? Kan jag tex. sätta i en vanlig chassifläkt eller är det ngn speciell fläkt för agget? Vidare undrar jag vilket håll det skall blåsa åt. På mitt agg. drar fläkten in luft i lådan, måste ju vara bättre om den blåser ut den varma luften?

supreme
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 47
204051
September 23, 2002 - 10:21 am
sp_Permalink sp_Print

Det var bara några dagar sen jag frågade om att moada nätagregat, du kan ju kolla på den länken..

https://www.nordichardware.se/.....highlight=

lärde mig att det finns farliga kondensatorer i nätagregatet som gör att man kan få finna stötar.

Mvh edvard

||PsYcHo||
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 210
204060
September 23, 2002 - 10:36 am
sp_Permalink sp_Print

har oppnat fler natagg. har aldrig fatt nan stot, om du drar ur sladden o forsoker starta datorn blinkar pwr lampan till o tommer natagget, funkade for mej, sen e d ju battre om den drar ut luft eftersom man inte vill blasa in varm luft i ladan, eller?

Vet inte va du har for natagg men i mitt sitter en vanlig 80mm sunon flakt, den ar visserligen lödd sa de blir ju till o modda om jag ska gora nat at den.... 😛

supreme
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 47
204185
September 23, 2002 - 4:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Om man gör som du sa och drar ut sladden ochj sen försöker starta så är det ju strömen som finns lagrad i kondensatorn som kommer och försöker starta datorn, men det räcker ju bara någon milisekund eller liknande.

Men skulle man inte göra detta och direkt börja greja med nätagregatet så kan det vara farligt, det är samma sak med skrämar, och det är det en del som har dött av.

Mvh edvard

kaizen
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 84
204766
September 25, 2002 - 11:06 am
sp_Permalink sp_Print

jag bytte nyligen fläkt i mitt agg. och det va också lött. kapade lödde och eltejp. satte i en papst 19 dB.. funkar bra. fast det va lite nervo ett tag. när lödtennen luktade från nätagget och jag inte viste om det va något som höll på att smälta eller något.. nu funkar i alla fall allt fint.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 243
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL