January 30, 2002
Verkar som om fläkten i mitt nätagg. börjar lägga av. Just nu kör jag med en extra fläkt på utsidan av agget som drar ut luften. Om jag skall öppna det och byta fläkt, är det något jag bör tänka på? Kan jag tex. sätta i en vanlig chassifläkt eller är det ngn speciell fläkt för agget? Vidare undrar jag vilket håll det skall blåsa åt. På mitt agg. drar fläkten in luft i lådan, måste ju vara bättre om den blåser ut den varma luften?
April 23, 2002
Det var bara några dagar sen jag frågade om att moada nätagregat, du kan ju kolla på den länken..
https://www.nordichardware.se/.....highlight=
lärde mig att det finns farliga kondensatorer i nätagregatet som gör att man kan få finna stötar.
Mvh edvard
July 5, 2002
har oppnat fler natagg. har aldrig fatt nan stot, om du drar ur sladden o forsoker starta datorn blinkar pwr lampan till o tommer natagget, funkade for mej, sen e d ju battre om den drar ut luft eftersom man inte vill blasa in varm luft i ladan, eller?
Vet inte va du har for natagg men i mitt sitter en vanlig 80mm sunon flakt, den ar visserligen lödd sa de blir ju till o modda om jag ska gora nat at den.... 😛
April 23, 2002
Om man gör som du sa och drar ut sladden ochj sen försöker starta så är det ju strömen som finns lagrad i kondensatorn som kommer och försöker starta datorn, men det räcker ju bara någon milisekund eller liknande.
Men skulle man inte göra detta och direkt börja greja med nätagregatet så kan det vara farligt, det är samma sak med skrämar, och det är det en del som har dött av.
Mvh edvard
August 28, 2001
jag bytte nyligen fläkt i mitt agg. och det va också lött. kapade lödde och eltejp. satte i en papst 19 dB.. funkar bra. fast det va lite nervo ett tag. när lödtennen luktade från nätagget och jag inte viste om det va något som höll på att smälta eller något.. nu funkar i alla fall allt fint.
1 Guest(s)