August 17, 2001
har suttit å funderat lite hur man skulle kunna slippa kondensen av vatten i lådan när man kör kraftig peltier/vatten kylning. Skulle det inte funka att bygga lådan tät å dra ut alla kablar å blåsa in hela systemet med nån gas, tänkte framför altt på C02. Väte kanske inte vore en höjdare Vad jag har förstått så måste det vara jävulusisgt svårt att få det att kondensera (CO2) å om det då motförmodan sker så leder det väll inte ström? det skulle ge att man kunde brassa på kylningen max utan att behöva bekymra sig om om kondensationen.. detta system kan jag tänka mig inte skulle bli så stort heller bygga din låda tät skulle väll inte vara s¨svårt igentligen? känns som det är dags för nått nytt inom kylningen.. å tänkte kanske detta var en idé.. jag överlämnar den helt åt er som är 1337 på kylning. Skulle nått här vara fel så kan ni ju påpeka. Detta inlägg borde inte tolkas helt seriöst..
September 14, 2001
kul idee, onekligen.
men för att detta ska funka så bör datorn vara 100% tät och det blir klurigt med neheter och sånt som faktiskt inte är helt täta=( men kreativt tänkade! slipa lite på detta så ska du se att det blir fint.
en annan kul grej man kan göra är att täta ett skåp innifrån med silikon och sen fylla det med vatten! Beakta att man även bör tejpa dörren då det inte håller lika bra med tätning utifrån=)
sen är det bara att ringa vaktis.
1 Guest(s)