August 7, 2001
kolsyreis menar du? det kanske funkar. men det är ju ingen bra permanent lösning för kontinuerlig drift. Om du inte skall extremöverklocka nån prolle, å bara ha i gång den i kanske 5-10 minuter, bara för att göra det lixom, så skall man nog satsa på någon annan kylning. vatten+peltier eller något.
August 7, 2001
On 2002-07-06 09:45, udo wrote:
det var det jag hade tänkte mig .har gjort ritningar å allt ju kul att bygga själv med egna idere. Men man får ah utsug ut ur rummet annars dör man av co2 förgifting.
co2 är väl inte giftigt? det är väl co som är giftigt, men man kan nog kvävas om det blir för mycket co2 i rummet, om det blir lite syre, kan nog bli rätt "kvavt" 🙂 Ett utsug låger nog som en bra ide, eller så kan du ju ha en tryckbehållare med avslagen cocacola i, å så leder du ner lite "smält-co2" där i å kolsyrar om den 🙂
June 15, 2002
har faktsikt testat att klosyra saft genom att lägga ner kolsyre pellets i den. Men ett tips skruva inte på korken det gjorde jag.
blir som en bomb man kan spräng pappers korgar med det.
risken med mitt projekt är att det blir frost på slangarna för fukten i luften fryser så man får issolera.
nej co 2 är inte giftigt men det tränger undan den andra luften å det är inte så kul.
dessutom blir dt kallt om fötterna.
eftersom den är tyngre än luft 😛
[ Detta Inlägg ändrades av: udo den 2002-07-06 11:59 ]
1 Guest(s)