June 4, 2001
On 2002-07-07 22:47, WiCHeR wrote:
Jag skulle villja veta om 25 grader i datorn är för riskabelt? har en 600 mhz , med vanligt fläkt som följer med datorn , vet ej xakt vad för typ, har 25 grader i burken , tror ni jag vågar överclocka den lite? lr dvs hlja psb'n lite?
25 grader skojar du?
det är ingen risk för överhettnig här inte.
Förlåt om jag märker ord men du menar FSb va... )
July 1, 2002
hehe jo fsb 😛 jasså okej , nått bra program för att höja den med som du kan rekommendera?
Sen nått program så man vet xakt vad man har för Moderkort? jag vet att mitt är ett Abit Slot 1 moderkort med Intel chips VIA , men mer vet jag inte. det ska finnas program så man vet vad det heter...
[ Detta Inlägg ändrades av: WiCHeR den 2002-07-07 23:07 ]
December 2, 2001
On 2002-07-07 22:59, WiCHeR wrote:
hehe jo fsb 😛 jasså okej , nått bra program för att höja den med som du kan rekommendera?Sen nått program så man vet xakt vad man har för Moderkort? jag vet att mitt är ett Abit Slot 1 moderkort med Intel chips VIA , men mer vet jag inte. det ska finnas program så man vet vad det heter...
om du har möjlighet så skulle jag rekomendera att höja FSb:n i BIOS och du kan prova med WINCPUID för att få reda på fakta om ditt system 😀
July 1, 2002
On 2002-07-08 00:25, YemanCool wrote:
hehe jo fsb 😛 jasså okej , nått bra program för att höja den med som du kan rekommendera?Sen nått program så man vet xakt vad man har för Moderkort? jag vet att mitt är ett Abit Slot 1 moderkort med Intel chips VIA , men mer vet jag inte. det ska finnas program så man vet vad det heter...
om du har möjlighet så skulle jag rekomendera att höja FSb:n i BIOS och du kan prova med WINCPUID för att få reda på fakta om ditt system 😀
Hittar faktiskt inte nånstans i BIOS där jag kan höja min FSB , vad ska jag göa då da? Försökte höja med CPUCool men står typ när jag ändrar detta : Incorrect number of bytes read. Should be 6 actual 7 : vad betyder det?
December 2, 2001
On 2002-07-08 15:35, WiCHeR wrote:
On 2002-07-08 00:25, YemanCool wrote:
Hittar faktiskt inte nånstans i BIOS där jag kan höja min FSB , vad ska jag göa då da? Försökte höja med CPUCool men står typ när jag ändrar detta : Incorrect number of bytes read. Should be 6 actual 7 : vad betyder det?
Hade du ställt in vilket moderkort etc. i CPUCool?? annars kan du prova med softFSB oxå...
1 Guest(s)