November 22, 2003
Så det är bättre att satsa på fläktar? Tänkte skruva isär våra gamla datorer och kolla om det finns fläktar i dom. Men hur ska man placera dom i burken då?
Vad jag har fått fram (rookie) så är det bara hårddisken som är för varm. Tänkte även placera en chassifläkt som blåser ut luften där bak.
Nackdelen är att jag har ett dåligt chassi, finns bara en fläktplats där bak.
Men sånt går juh att ordna med lite vilje.
July 22, 2003
gojja wrote: [quote=Odehn]Tänkte skruva isär våra gamla datorer och kolla om det finns fläktar i dom.
Aj,aj,aj....det är aldrig bra att använda "gamla" datorers fläktar, de låter säkert nåt fruktansvärt och blåser nog heller inte mycket.
Det är inte sant. Använder 7st 80x80 fläktar från gamla nätaggregat och dom både blåser bra och låter lite. Mindre än min CPU fläkt som låter 26dB. Så testa du dom fläktarna iaf 🙂
October 6, 2003
kran wrote: coolermaster 3 skulle jag köpa...
Hur funkar den? Ska man sätta den i en 5.25"-plats samtidigt som HDD sitter typ 10 cm nedanför i en 3.5"-plats. Jag menar, det är ju en fläns, den borde ju vidröra disken fysiskt. En liten sketen 40mm räcker inte för att kyla en disk som sitter en bit nedanför.
January 20, 2003
Odehn wrote: Så det är bättre att satsa på fläktar? Tänkte skruva isär våra gamla datorer och kolla om det finns fläktar i dom. Men hur ska man placera dom i burken då?
Vad jag har fått fram (rookie) så är det bara hårddisken som är för varm. Tänkte även placera en chassifläkt som blåser ut luften där bak.
Nackdelen är att jag har ett dåligt chassi, finns bara en fläktplats där bak.
Men sånt går juh att ordna med lite vilje.
Ha helst en eller flera i fronten som drar in luft och sen en bak i chassit+nätagget som blåser ut, du kommer nog märka en hyfsat stor skillnad på cputempen också.
2 Guest(s)