August 24, 2001
"Swiftechs kylfläns MC370-BLA är en CNC tillverkad kylfläns av aluminium som har extremt god kylningsförmåga" (från gtek.net)
I h*****e heller!!! Jag kör min tbird 1.2GHz(axia) @ 1.35 GHz och ligger på 50grader C idle, 54 grader C fulload... jävligt skumt tycker jag. Speciellt eftersom om jag kör den oklockad har jag i princip samma temperaturer. Jag har monterat en 80mm Titan fläkt ovanpå kylflänsen, egen anordning. Jag använder även Arctic Silver 2 kylpasta. Kör med en Chieftec Dragon låda och har 2st inblås (titan 80mm) och 2st utblås (titan 80mm)... Moderkortet är ett MSI Kt266 Pro... Nån som har något tips på hur jag kan få ner temperaturen? Tycker det är konstigt att jag får så hög temp med en kylfläns som fått så bra recensioner... tackar för all hjälp...
August 24, 2001
Okej, tycker dock att det verkar skumt. Det är inte skadligt för processorn då att konstant ligga så högt? Asså, det kan ju inte vara direkt bra för den... :/ men men... funderar på att köpa en peltier så att jag kan klocka den mer... nån som vet om det går bra att använda peltier tillsammans med den kylfläns jag har (swiftech mc-370)?
Till AMD T-birds är det i princip omöjligt att köra med luft/peltierkylning. En luft kylare klarar kanske av en 80-100W Peltier medans en T-bird behöver en 153/172W peltier för att få någorlunda bra effekt.. Så det är vatten com gäller om du ska ha Peltier.
Tekniknörd som gillar att träna.
May 9, 2001
Jag använder en ThermoEngine V60-4210 till min PIII 866 och trots att jag har haft datorn på och jobbat med den hela dagen så är fortfarande kylflänsen sval, samma temp som rummet, ca. 21 - 22 grader. Det kallar jag bra kylning. Kylflänsen till grafikkortet blir varmare än den till processorn.
Sten
2 Guest(s)