October 17, 2001
October 17, 2001
January 21, 2002
#SmilEy# - Har du ingen pasta alls så tycker jag du ska sätta dit AS3 temperaturen kommer sjunka rätt så bra
mad_blurp - Blanda inte olika pastor. Skrapa bort den gamla pastan med nåt plastföremål typ ett kontokort. Var extremt försiktig om du måste ta bort pasta från coren, den vill du skada. Tvätta sedan av med exempelvis kemsikt ren aceton.
October 17, 2001
January 21, 2002
Tror inte du behöver tvätta rent, men det är ju inte fel att göra det heller. Det blir ju fettfläckar i form av fingeravtryck och annat skit när man tar på flänsen. Är ju inte fel att ha den helt ren när du monterar, ta kemiskt ren aceton och tvätta. Finns på ica till en billig pening.
January 21, 2002
Var ju tråkigt att det inte hjälpte nå mycket. Du har väl fått med en riktigt bra pasta med flänsen eller så har du kanske inte satt dit AS3 perfekt. Tog du bort den gamla pastan ordentligt och hur tjockt lager AS3 har du lagt på? Lägger man på för tjockt blir det motsatt effekt och processorn blir snarare varmare, pastalagret ska vara papperstunt. Och vad har du för processortempertur nu??
July 23, 2002
CPU-tempen ligger på 46 grader idle, 53 grader full load (prime95). Jag tog bort den gammla pastan med tops och aceton så det blev kliniskt rent 😀 Jag la på ett i det närmaste papperstunnt lager AS3, så gott man nu kan göra den jämförelsen.
Som sagt den gammla pastan var väl bra som den var...... Nåja snart blir det vatten ändå, men det var kul att testa. :bgrin: :bgrin:
1 Guest(s)