February 21, 2003
Är det nån som vet hur mycket bättre Arctic Silver III kyler jämfört med standardpasta som t ex följer med Zalmans kylflänsar? Jag har bara hittat tester mellan AS3, AS2 och någon annan konkurrent.
Min CPU går nu idle på 60ºC med Zalmans pasta. Hur mycket lägre kommer jag med AS3?
February 21, 2003
johhh wrote: min likadana kylare som du har gick ner 5-10 grader när jag bytte till arctic silver III, ligger mellan 34-37 idle 39 full load
Jag kan inte förstå hur vissa kan komma ner så lågt i temp med sina Athlon. Har du oxå Palomino-kärna? Kör du CPU-fläkten på max elle? Vad använder du för program att läsa av tempen med?
February 20, 2003
Ogrebeast wrote: Är det nån som vet hur mycket bättre Arctic Silver III kyler jämfört med standardpasta som t ex följer med Zalmans kylflänsar? Jag har bara hittat tester mellan AS3, AS2 och någon annan konkurrent.
Min CPU går nu idle på 60ºC med Zalmans pasta. Hur mycket lägre kommer jag med AS3?
'
Du har nog andra problem än pastan.....
Kör min 2000+ 50 Grader till full load 55 Grader
Använder då Artic Cooling Copper Silent Kylare+AS3
February 20, 2003
Ogrebeast wrote: Är det nån som vet hur mycket bättre Arctic Silver III kyler jämfört med standardpasta som t ex följer med Zalmans kylflänsar? Jag har bara hittat tester mellan AS3, AS2 och någon annan konkurrent.
'
Tror inte att pastan gör så mycket mer än ett par grader
Körde min förra CPU /1800+)med vanlig vit pasta och box fläkt
54 Grader full load 60 Grader
February 20, 2003
'
Tror inte att pastan gör så mycket mer än ett par grader
Körde min förra CPU /1800+)med vanlig vit pasta och box fläkt
54 Grader full load 60 Grader
March 10, 2003
Ogrebeast, jag har likadant mobo, likadan cpufläkt/fläns och nästan samma cpu(1800+)...
jag låg på ca 60 i idle(50 när det var skitkallt i mitt rum)...
jag körde med zalman's vanliga pasta först men bytte till artic silver 3, skilde inte så mycket, bara några grader...
men samtidigt så visade mina sensorer fel för (vad jag har läst) så ska sensorerna på A7V333 visa fel (iaf i någon biosversion) men de har fixat till det i en biosuppdatering...
1 Guest(s)