February 18, 2003
Hej.
Jag köppte Arctic silver 5. tror jag det var. och applicerade på mina 2 athlon cpus. den ena var det ett kornigt silvrigt ämne som kylpasta på innan och den andra en vit substans.
Nu när jag har gjort det sågott jag kunnat så har CPUna inte blivit någe kallare, utan snarare samma temperatur eller varmare....Speciellt den som hadde den vita substansen....
Varför då ??
February 18, 2003
Jasså. Jag som tycker jag var så renlig o seriös på detta. fast jag använde iof. inte Sprit för rengöring utan Fönsterputs
Kan det ha betydelse, och borde inte den dyraste kylpastan ha någon effekt utöver den vanliga som följer på. Man har ju läst alla tester och så att den ska det
December 31, 2001
Waco wrote: Testa att göra om allt. Du ska enbart ha ett väldigt tunt lager kylpasta på coren och flänsen. Kylpastan är där för att täcka alla små hål man har på kylflänsen.
Men det kvittar, eftersom flänsen trycks på och pastan fördelas ut gämt och fint över coren. så länge du inte har så mycket så att det kommer över hela proellen så är det så lungt så.
November 4, 2001
Du får ju tänka på vilken kylfläns du har också... pastan ökar ju bara värmeöverföringen mellan core och kylisens bas.. om din kylfläns inte klarar av att kyla cpun bättre än en viss gräns varför skulle kylflänsen bli bättre?
Allt har ju sin gräns, pastan har man/byter man för att ligga så nära den gränsen som möjligt, är den redan nådd spelar det ju ingen roll vilken pasta du har..
1 Guest(s)