Du ska lägga ett tunt lager men som ändå täcker hela coren! Coren är den lilla kvadraten på processorn som sticker upp!
Kylpastan ska enbart kletas på den ytan. Den är ca 1,5*1,5cm stor. Den har en blå eller grönaktig färg!
Tekniknörd som gillar att träna.
December 19, 2000
Det vanligaste misstaget är att man tar för mycket, vilket i sin tur leder till att man får sämre kyleffekt. Kylpastans funktion är att enbart fylla ut de små håligheter eller små repor som finns i kylflänsen eller processorn. jag brukar ta lite grand på ett finger och precis bara dutta på coren. man ska kunna se processorn igenom kylpastan. sen när man sätter dit kylflänsen är det inte fel att rucka lite försiktigt på den i sidled så att överflödig kylpasta trycks ut på sidorna. sedan är det bara att tuta och köra
Inga problem!
Om du ska överklocka din nya T-Bird så får du ju lägga upp resultaten i våran CPU databas sen!
Tekniknörd som gillar att träna.
March 4, 2001
2001-04-17 15:35, skrev Henrik:
Det vanligaste misstaget är att man tar för mycket, vilket i sin tur leder till att man får sämre kyleffekt. Kylpastans funktion är att enbart fylla ut de små håligheter eller små repor som finns i kylflänsen eller processorn. jag brukar ta lite grand på ett finger och precis bara dutta på coren. man ska kunna se processorn igenom kylpastan. sen när man sätter dit kylflänsen är det inte fel att rucka lite försiktigt på den i sidled så att överflödig kylpasta trycks ut på sidorna. sedan är det bara att tuta och köra
För mycket kylpasta är nästan omöjligt att ha eftersom alla kylare jag känner till ger tillräckligt med tryck för att den överflödiga kylpastan ska rinna ut runt coren. För att "bevisa" detta testade jag att lägga nästan en halv centimeter med kylpasta på min core sedan monterade jag min FOP32 (ej med orginal clips, utan med mycket lösare t o m) och kylpastan trycktes ut till kanterna och kvar blev ett tunt lager...
1 Guest(s)