August 28, 2001
Hejsan Jag har en lite dum fråga, jag la nyss på lite kylpasta (artic) för ett några dagar sedan, nu frågan är hur mycket ska man lägga på? Vissa säger att det ska komma ut på kanterna när man trycker dit fläkten medans andra säger nästan så att det syns igenom. Jag la på så att det "nästan" syntes igenom. Vill ha ner tempen :burn: !
danke på förhand 😛
[ Detta Inlägg ändrades av: Tratten[DEI] den 2001-09-04 21:59 ]
May 24, 2001
Man kan inte ha "för mycket" pasta, det enda som händer då är att man slösar bort onödigt mycket av sin dyra pasta.
Det går faktiskt att trycka bort det som blir över, det är värre när det är för lite och alla hål inte fylls igen.
Hur mycket man tjänar på en bra pasta beror ju på vad man hade innan, och hur slät yta kylflänsen har.
Om man inte hade nånting alls innan kan man tjäna en hel del. Hade man en sån där "matta" kan man tjäna en bra bit också. Mellan vanliga kylpastor och "märkes"-kylpasta är det inte så stor skillnad, ett par grader max. Och hade man sk. "phase change" gegga innan kan kylpasta faktiskt vara sämre.
[ Detta Inlägg ändrades av: Donan Fear den 2001-09-05 06:48 ]
May 24, 2001
Hur är sånt här Kiselfett i jämförelse med sån där silverpasta?!
*---- Muskler o solbränna är mesigt ----*
[Athlon X2 5000+@3.1Gh|ASock planka |2Gb|900GB HDD[Radeon 3850|Vista Home premium]
February 27, 2001
April 18, 2001
Kan inte säga att jag är nöjd med A-S. Har provat det på flera burkar och jämfört med kiselfett. Kiselfettet ger ca 1-2C lägre temp än A-S. Vet många andra som har fått exakt samma sak. Tror det skiljer sig från fall till fall men en sak är då säker.. A-S är överreklamerat och det är dessutom mycket svårare att ta bort än kiselfett,det reagerar med cpuns core under en längre tid.
June 3, 2001
On 2001-09-05 06:42, Donan Fear wrote:
Man kan inte ha "för mycket" pasta, det enda som händer då är att man slösar bort onödigt mycket av sin dyra pasta.Det går faktiskt att trycka bort det som blir över, det är värre när det är för lite och alla hål inte fylls igen.
Hur mycket man tjänar på en bra pasta beror ju på vad man hade innan, och hur slät yta kylflänsen har.
Om man inte hade nånting alls innan kan man tjäna en hel del. Hade man en sån där "matta" kan man tjäna en bra bit också. Mellan vanliga kylpastor och "märkes"-kylpasta är det inte så stor skillnad, ett par grader max. Och hade man sk. "phase change" gegga innan kan kylpasta faktiskt vara sämre.[ Detta Inlägg ändrades av: Donan Fear den 2001-09-05 06:48 ]
Ehem!
Vissa pastor är STRÖMFÖRANDE!
Så det är inte så nyttigt om man kladdar på för mycket och det kommer utanför...
Sedan är det smart att kolla så man inte får den typen som "limmar"..
Jag aplicerade bara ett tunt lager (Arctic Silcer II) med hjälp av ett rakblad och fick ner temperaturen ca 5 grader..
March 4, 2001
On 2001-09-06 18:37, Lening wrote:
Jag hade en 1100 mhzare.. med en super orb ,, utan kylpasta låg den på 75 grader ,, men sen när ne polare la på Ac2 så sjönk tempen till 45 ! så det gjorde endel 😀
Oh nej! Vad har du gjort!? Jag som var påväg att glömma!....hemska minnen!
:spy: Superorb
1 Guest(s)