February 26, 2002
Jag såg på biltema att de hade en spray som kylde ner till -55 grader. Så jag kom då helt in på en grej där man kunde använda det för att för att "maxa" ur sin prolle till det yttersta. För att om man använder det för att kyla ner en koppar platta eller dyl så borde man ju nå minus grader på prollen eller hur?
Så nu har jag en fråga angående detta, kan detta skada min processor på ngt sätt? Jag vet inte vad för gas som används i sprayburken, men det kanske blir kondens och skit eller...
February 11, 2002
kondens lär du få....... kyls d av för snabbt så riskerar du att knäcka coren lr liknande.... förr när man bröt malm så eldade man o sen kastade iskallt vatten på för att det skulle spricka....... i princip gör du likadant om du låter cpun bli för varm innan du kyler ner den.... problemet är kondens om du nu lyckas hålla minusgrader typ på iaf flänsen. Du får isolera osv
February 26, 2002
Finns det hopp om att det går att få det att fungera?
Jag hade tänkt att göra på följande sätt.
Jag tar ett stycke koppar som anpassas för att passa på prollen, ev skulle man kunna göra som ett vattenblock alltså ett ihåligt stycke där den enda öppningen skulle vara där jag sprutar in kylsprayen och på så sätt skule kondensen stanna inuti kopparbehållaren eller? Man isolerar utvändigt också givetvis. Detta kan kanske fungera en stund iaf
March 14, 2001
på skolan prövade jag sånt spray... på en stålbit... den blev
väldigt kall
men om du hade koppar funkar det nog bättre 8)
men du ska nog gör som en gropp i biten som de ska funka bra..
vi borrade en gropp i stålbiten på kanske 3cm och en 1cm djup...
dock hade jag ju inge värmekälla förutom handen...
February 13, 2001
Går nog om du börjar lungt å ökar.... När dom kör NL2 så öser dom på å det brukar funka.... Men du kan ju ha prollen i frysen en halv tim innan å torkar av den snabbt å kör hårt.... det dära med kondens tror jag inte är sån stor fara.... DOm bilder jag set när dom kör NL2 så har dom då inte haft nå skydd.... All elektronik i dag har ju en speciel lack som skyddar mot de mesta.... Men som sagt inga garantier finns.... Testa på egen risk
1 Guest(s)