May 3, 2002
Kopplade nyss in mitt waterchill till cpu,gpu och nb. Har skött allting mycket noggrant och i ordning efter manualen, MEN ändå började det direkt läcka! 👿
Det droppar från nästan varje utgång, förutom från cpu:n.
Har alltså droppat ner vatten på mitt grafikkort och ljudkort, är dom förstörda nu då? 🙁
Och hur ska jag gå till väga med läckorna?
Behöver hjälp snabbt...
May 10, 2003
Läckte det medans du hade datorn på ?
Dog datorn ?
Om det inte gjorde det så bör datorn klarat sig eftersom den inte får någon ström så att det kan bli kortslutning (om inte batteriet sabbat allt) men det tror jag inte. Vad du än gör starta inte datorn förens den är helt torr. Vatten och elektronik är två saker som inte passar ihop. Problemet med att den läcker får du försöka lösa på nått sett men du behöver ju inte installera systemet förens det är tätt testa det utanför datorn först.
July 17, 2002
R3dg3 wrote: Kopplade nyss in mitt waterchill till cpu,gpu och nb. Har skött allting mycket noggrant och i ordning efter manualen, MEN ändå började det direkt läcka! 👿
Det droppar från nästan varje utgång, förutom från cpu:n.
Har alltså droppat ner vatten på mitt grafikkort och ljudkort, är dom förstörda nu då? 🙁Och hur ska jag gå till väga med läckorna?
Behöver hjälp snabbt...
Whistlers recept på anti-vattenkylningsskador:
Slangklämmor på Biltema: ~10kr
Destvatten på macken: ~20kr/litern
Och så en matsked ättiksprit i vattnet för att döda algerna... =)
May 3, 2002
Jag var väldigt noggrann när jag satte in slangarna, tryckte in dom ordentligt och kände efter att dom satt genom att försöka dra ur dom, lite försiktigt.
Allra första gången jag satte igång kylningen läckte det från utblåset på radiatorn. Stängde av det snabbt och tryckte, drog o pillade på på den slangen. När jag startade sen igen läckte det inget där i från, men sen kom vattnet fram till nordbryggan och grafikkortet och då läckte det där.
Kan det inte vara så att det kan läcka när man kör kylningen för första gången?
Eftersom det inte läcker från radiatorn längre. Eller satt den slangen bara lite fel? 😕
February 8, 2002
May 3, 2002
Har nu fått det läckfritt överallt 😀 (Under den timman jag kört det iaf)
Men om det inte läcker något under en timme är det väl tätt?
Tryckte in slangen till grafikkortet nån mm. Fick ta i så jag trodde jag skulle ta sönder det 🙂
Nordbryggan tryckte jag också på men för säkerhetsskull satte jag på en vattentät tejp. Tänkte sätta tejp på grafikkortet också men det var för pilligt.
Hur länge borde man vänta om det kommit lite vatten på någon komponent? 12 timmar, 24 timmar?
1 Guest(s)