Läckande vattenblock.|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Läckande vattenblock.
Rune
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1766
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 7, 2005 - 6:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjena.

Det är så att mitt cpuvattenblock läcker lite. Har typ alltid gjort det sedan jag köpte Waterchillpaketet begagnat för ett halvår sedan. Jag har för det mesta pillat lite med buntband så att slangarna går in rakt i blocket som dock är svårt då chassit är trångt som det är. Det har funkat rätt bra fram till nu. Men inte längre då jag har köpt lite nya saker och då bla. en 939-cpu.

Det jag vill få fram med denna tråd är om det är möjligt att få det att sluta läcka från det nuvarande vattenblocket eller om man skulle köpa ett annat?

Slangarna jag använder är ca 12mm ute-dia.
och ca 10mm in-dia. Det funkar super med dom andra blocken iaf. Jag kan inte fatta varför Asetek inte har samma kopplingar på cpublocket som på dom andra blocken för dom är bäst.

Tack för alla förslag/idéer mm. 🙂

Paketet jag har.

Bilder på blocket:
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
988496
December 7, 2005 - 8:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Gå lös med tätnings-silikon..=)

ExstaZ
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 181
988501
December 7, 2005 - 8:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Gänga i egna kopplingar så är det ju inga problem 😀

Rune
Kommer du hit ofta?
Medlem
988513
December 7, 2005 - 8:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Silikon? Nä, tror inte det. Är ju kul om man vill ta bort slangarna någon gång. Men ja, varför inte. Ska noga tänka över det iaf. Tack för idén.

Vist kan man ta bort silikonet när man inte vill ha det så längre? Har för mej att det är lätt att ta bort från plast. Kan ju ta med silikonsprutan i morgon från jobbet. 🙂

Egna kopplingar. Då måste man ju förstöra plexit. Eller kanske inte men det är iaf mycket jobb och man måste då få tag på andra kopplingar och det orkar jag inte köpa eller så.

Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
988540
December 7, 2005 - 8:46 pm
sp_Permalink sp_Print

kan du se precis var läckan kommer ifrån?

har samma block och det funkar utmärkt, men mina slangar är 10/13 mm. Men du har säkert samma.

En annan viktig grej är att ha skurit dom rakt och vinkelrätt, att dom är rena och hela det tjaffset.

Annars vet jag faktiskt inte vad mer det kan vara. O det är lite svårt att lösa just med dom kopplingarna 🙁

Rune
Kommer du hit ofta?
Medlem
988825
December 8, 2005 - 4:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo, jag ser att det läcker mellan slangen och den där gråa ringen. Och det gäller mer eller mindre alla 3 slangarna.

Jag tror nog att mina slangar har motten 10/12mm. Som jag f.ö köpte på OK/Q8. Så om du har slangar med motten 10/13mm så är dom nog mycket bättre då dom är 1mm "bredare" än mina och det är nog det som gör den stora skillnaden.

Jag har skurit dom raka och fina. Men det är väll bara den där gummiringen som sitter under den där gråa plastringen som tätar så vattnet inte ska läcka ut?

Rune
Kommer du hit ofta?
Medlem
990722
December 12, 2005 - 6:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Så. Nu har jag "silikonerat" vattenblocket och det läcker ingenting. Funkar kanon. Tack för tippset Mullis.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 287
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL