March 14, 2001
Jag har en Barton 2500+ och idag har jag provat programet 8rdavcore (http://www.hasw.net) och i det kan man ställa in diverse saker som finns i bioset fast direkt i windows..
och jag börja sänka vcore och körde prime95 för att se om det var stabilt och provade bara ner till 1.35v sen så tänkte jag att ja skulle kolla om det var lika i bioset, så jag startade om men såg då att allt nollställt, alltså vcore på 1.65v..
Och man kunde inte ställa vcore lägre än 1.4v i bioset så tänkte då att de kanske inte händer nåt när man sänker lägre än 1.4v med 8rdavcore?
Nån som vet?
Om den nu ställer vcore lägre än 1.4v med programet kan man ju alltid sänka vcore lägre med programmet direkt man starta windows..
Sen så skulle ja vilja vet hur låg vcore ni andra kan köra era 2500+?
Och om någon vet mätpunkter för vcore på moderkortet? alltså så man kan mäta med multimeter..
February 3, 2003
Jag har kört min i 1,4-1,45V men det var vid 1100mhz, ner klockad då... Min gillar inte låg vcore så mycket..Inte extremt låg iaf. Fast jag kör luft med.
Kör 2500+ i 1,52V och 3200+ i 1,575V. Vill minnas att den var 3dmark stabil då men jag vet inte säkert. Den kan inte utvecka mycket värme om du har den så lågt 😀 Ska prima lite nu och se vad den säger...
March 14, 2001
Nä den blir inte alls varm nu.. kör kylaren passivt och cpun på 32c @ load.. men är lite osäker på att den visar rätt..
Har inte provat nå mer än men tror den ska kunna gå lägre än 1.35v.. ja kan ju tillägga att den undervoltar lite oxå..
så hade vart kul att mäta upp riktigt med en multimeter så ingen som vet nå om mätpunkterna?
March 14, 2001
LorD_Kvadd wrote: Jag gillar starkt det programmet...Har primat i en timme nu vid 1,425V på vcore 😛 30 grader i rumstemp enligt programmet!!!
TACK Snorch!!!:D
Va bra.. men du kanske ska prova att sänka lika lågt direkt i bioset för att se om det blir någon skillnad..
Har inte hunnit prova om min cpu går nå lägre.. har ju vart en massa fester hit å dit så ja har inte hunnit.. men få se om ja mixtrar lite ikväll kanske..
February 3, 2003
Snorch wrote: [quote=LorD_Kvadd]Jag gillar starkt det programmet...Har primat i en timme nu vid 1,425V på vcore 😛 30 grader i rumstemp enligt programmet!!!
Va bra.. men du kanske ska prova att sänka lika lågt direkt i bioset för att se om det blir någon skillnad..
Har inte hunnit prova om min cpu går nå lägre.. har ju vart en massa fester hit å dit så ja har inte hunnit.. men få se om ja mixtrar lite ikväll kanske..
Hrm jag har testat det och det vägrar den... Körde 2 timmar prime Small FFTs eller vad det nu än heter med 1,425V innan jag stängde ner det 😛 Inga fel eller så.
Har vatt i GBG hela helgen så jag har inte kunnat testa...
March 14, 2001
LorD_Kvadd wrote: [quote=Snorch][quote=LorD_Kvadd]Jag gillar starkt det programmet...Har primat i en timme nu vid 1,425V på vcore 😛 30 grader i rumstemp enligt programmet!!!
Hrm jag har testat det och det vägrar den... Körde 2 timmar prime Small FFTs eller vad det nu än heter med 1,425V innan jag stängde ner det 😛 Inga fel eller så.
Har vatt i GBG hela helgen så jag har inte kunnat testa...
Va då kunde du inte ställa lika lågt i bioset?..
Jag har iaf provat lite smått idag och lyckades sänka den till 1.3v sen sänker man till 1.275 så blir det lite smått ostabilt..
men då undervoltar den så värderna ligger nästan på 1.275v när man ställt in på 1.3v och alltså närmare 1.25v när man ställer på 1.275v
Men jag är då nöjd och cpun är kall.. men kör 1.4v bara för att ja inte kan sänka lägre direkt i bioset..
February 12, 2003
taffiz wrote: Fungerar det med mitt moderkort? SE SIGN!
http://www.hasw.net, det står en fet jävla lista med mobos som stöds. Om inte ditt står med kan du prova ändå. Inget pajar iaf.
February 9, 2004
AMD_RULEZ wrote: [quote=taffiz]Fungerar det med mitt moderkort? SE SIGN!
http://www.hasw.net, det står en fet j**la lista med mobos som stöds. Om inte ditt står med kan du prova ändå. Inget pajar iaf.
Ok det verkar inte fungera. Drog ner den till 1.45V, APLY sedan sa den DONE. Så jag kollade i Speedfan, men där står det 1,65VOLT VCORE. Trist. annars såg den bra ut !
February 3, 2003
Snorch wrote: [quote=LorD_Kvadd]1,3Vcore 😀
Jo kom dit ja me.. men då undervoltar ju den som en röv på det.. 😛
Tror inte man tjänar så mycke mer på lägre sen.. märkte att det inte var nån större skillnad i temperatur mellan 1,3 & 1,4..
Inte min 😀 den låg på 1,3 då 🙂 Ska prima lite i det nu 😀
2 Guest(s)