April 4, 2005
Jag håller på och trixar lite med mitt GeeForce2 MX pci-kort för att se om det går att få någon (nåja) fart i det. 😀
Jag har klockat det i PowerStrip tills det inte pallade (241/215) mer och uppnådde då 3341 stolta poäng i 3dMarks2001.
Därefter höjde jag FSB:n från 200 till 210 och blev lite förvånad när jag fick lägre 3dMarks-poäng än när allt var oklockat. Å andra sidan blev resultaten högre både i sisoftSandras minnes- och CPU-tester, men jag tycke ändå att 3dMarks-resultatet är mystiskt.
Vad tror ni att det beror på??
Resten av systemet lyder som följer:
AMD64 3200+
Asus A8N SLI s939
512 RAM PC2700 Cas2.5 (minns tyvärr inte namnet men jag tror att dom är gansk ok)
Kanske ska tillägga att började sätta mig in i den ädla överklockningskonsten för bara ett par dagar sen.
Mvh!
Edit: När allt utom grafikkortet är oklockat ligger PCI:n på 19.0 Mzh men med höjd FSB hamnar den på 33 Mzh oavsett om jag har låst den eller inte. Förstår verkligen inte hur det kan bli sämre av det.
March 28, 2005
Kollat att AGP och PCI verkligen ligger på 66/33MHz? Annars kan du dra om testet en gång till för att kolla om det inte var en slump eller bugg som försämrade ditt resultat.
Vill du ha högre poäng kan du testa 40.72 eller 44.03 som drivrutiner.
Elementet: A64 3000+ - DFI LanParty nF4 UT SLi-D - 2X512MB Speed Premium BH-5 - Powercolor X850XT PE - 200GB Seagate - 80GB Seagate - Vattenkylt
February 3, 2003
Kör du med ett så gammalt grafikkort så kommer en överklockning av din CPU eller minne inte hjälpa dig ett skvatt...
DU kan tillochmed klocka ner din cpu och fortfarande prestera samma.
Den ska alltid ligga på 33mhz vad jag vet. Men en sådan liten höjning av fsb'n ska inte göra så mycket skillnad för grafikkortet. Hur stor skillnad i poäng fick du?
Räkan: Sedan när har ett Asus A8N SLI s939 en AGP port? 😉
March 28, 2005
LorD_Kvadd wrote: Kör du med ett så gammalt grafikkort så kommer en överklockning av din CPU eller minne inte hjälpa dig ett skvatt...
DU kan tillochmed klocka ner din cpu och fortfarande prestera samma.
Den ska alltid ligga på 33mhz vad jag vet. Men en sådan liten höjning av fsb'n ska inte göra så mycket skillnad för grafikkortet. Hur stor skillnad i poäng fick du?
Räkan: Sedan när har ett Asus A8N SLI s939 en AGP port? 😉
Läste inte så noga, förlåt... 😛
Jag gissar på att det var en slump att det presterade sämre.
Elementet: A64 3000+ - DFI LanParty nF4 UT SLi-D - 2X512MB Speed Premium BH-5 - Powercolor X850XT PE - 200GB Seagate - 80GB Seagate - Vattenkylt
1 Guest(s)