March 1, 2003
Jag har en chassifläkt som använder strömkabel (samma som hårddiskarna). Från en y-grening går en gul och en svart sladd till fläkten. Om jag förstått rätt innebär det 12V. Då låter det förjävligt och jag skulle vilja ha 5.5V istället. Finns det adaptrar eller måste man slakta en strömkabel och tvinna själv?
July 17, 2002
Segbarn wrote: Jag har en chassifläkt som använder strömkabel (samma som hårddiskarna). Från en y-grening går en gul och en svart sladd till fläkten. Om jag förstått rätt innebär det 12V. Då låter det förjävligt och jag skulle vilja ha 5.5V istället. Finns det adaptrar eller måste man slakta en strömkabel och tvinna själv?
Varför just 5,5V?
Om du byter den gula mot en röd istället så får du 5V.
March 1, 2003
Ogrebeast wrote: https://www.nordichardware.se/.....tare_dator
Men suck... jag visste att jag läst det där men jag kunde inte komma ihåg VAR jag läst det. Så var det bara runt hörnet...
Sorry.
February 21, 2003
Segbarn wrote: Då följer jag den där finfina guiden och vill ha 5 istället för 12 V. Hur öppnar man molexkontakterna? Är det ens meningen att man ska det? Ska man bara slita ut metallen ur plasthöljet eller?
Nej nej! Titta in där så ser du två små vingar på varje kontakt inne i plasthöljet. Böj in dem så de inte är i vägen med en smal mejsel eller nål och dra ut stiftet. Böj bara tilbaka dem lite innan du sätter i stiftet igen.
2 Guest(s)