February 4, 2002

Jag fixade ett nytt LanParty NF2 Ultra Rev B Ok kortet är väl inte så jättebilligt 1395:- på datorbutiken men är nog det bästa nforce2 kort jag haft Kortet är inte moddat förrutom en 40mm fläkt på nordbryggan En sak som är väldigt bra är att man kan ge 3.3v till minnena utan några voltmoddar och 1.9v till nordbryggan Det som är lite dåligt är att man bara kan köra 2.0v till processorn Men att göra en voltmodd är inte svårt Här har jag kört minnena synkade med fsbn alltså 1:1 och 2-2-2-11 Inte illa med ett kort som gör över fsb260 direkt ur kartongen
[Image Can Not Be Found]
May 8, 2003

dammit, nu blev jag ju bara ännu mer sugen på det där kortet. Känns ju lite småfel att lägga pengar på ett Socket A-kort i de här tiderna (när man har ett som fungerar hyfsat) men som det kortet klockar kliar det ju onekligen i fingrarna..
1395:- är ju dessutom ett par hundra billigare än jag sett det för tidigare.
February 4, 2002

jackal_ wrote: dammit, nu blev jag ju bara ännu mer sugen på det där kortet. Känns ju lite småfel att lägga pengar på ett Socket A-kort i de här tiderna (när man har ett som fungerar hyfsat) men som det kortet klockar kliar det ju onekligen i fingrarna..
1395:- är ju dessutom ett par hundra billigare än jag sett det för tidigare.
Det är bara att slå till Jag klockade faktiskt kortet lite högre med jag tog ingen skärmdump på det
February 4, 2002

Fackamato wrote: Holy crap!
ARNE! Släng på fetare kylning på nordbryggan, byt till AS3, kylning på mosfetar, sydbrygga, MAXA, vi vill se 300mhz fsb. Synkat
Självklart kommer jag att göra dom moddar du skrivit Men fsb300 är nog inte så troligt Däremot 270-275 ska nog gå ganska enkelt
March 5, 2002

Arne Anka wrote: [quote=Fackamato]Holy crap!
ARNE! Släng på fetare kylning på nordbryggan, byt till AS3, kylning på mosfetar, sydbrygga, MAXA, vi vill se 300mhz fsb. Synkat
Självklart kommer jag att göra dom moddar du skrivit Men fsb300 är nog inte så troligt Däremot 270-275 ska nog gå ganska enkelt
Trevligt
February 4, 2002

LorD_Kvadd wrote: Bara att testa arne...
hehe
Ble sur på mina geil PC3700..Dom klockar sugit...Ska lämna tillbaka dom
haha
Något förslag om vilka minnen man ska införskaffa?
Någon?
Skulle jag köpt minnen idag skulle det blivit OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition
February 4, 2002

Några bilder
Kylflänsar på mosfets
[Image Can Not Be Found]
Ny kylning till nordbryggan
[Image Can Not Be Found]
Nordbryggans kylfläns flyttade jag ner till sydbryggan satte även dit en 40mm fläkt Är det nån som funderar vad det gula är förnått så är det plugg
[Image Can Not Be Found]
November 21, 2003

Läste inte det du skrivit ovanför sista bilden. När jag först såg det gula tänkte jag på Modellera..
Kanske hade funkat lika bra.
Gillar att de satt lite trevliga färger på moderkortet.. Det ska vara svart bas och sen 1 färg på alla kontakter. Den där Gul-Lime var rätt trevlig..
July 18, 2003

Riktigt nice ju
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"