March 30, 2003
Jag har försökt hitta någon tråd där det står hur man ska bära sig åt för att låsa AGP-frekvens vid FSB-ökning men misslyckats.
Kan någon posta länk till rätt tråd alt. instruera hur man bär sig åt för att det ska bli bra?
Om jag minns rätt var det mer än AGP man skulle ta hänsyn till, men jag är helt tom i huvudet just nu...
February 11, 2002
pci är automatiskt låst, agp-låset skall du sätta på 66 eller upp till 70. Beror på vad grafikkortet klarar. Högre frekvens ger något mer prestanda och som överklockare just då är ute efter. Det kanske går att ha högre frekvens än 70 för dig dessutom men vad som är bäst för din dator får du testa dig fram till. Jag kör 67, kan överklocka grafikkortet mest då vilket ger mest prestanda.
Många ati 9*00 kort har problem med för hög frekvens, min klarar inte mer än 68.....
February 11, 2002
Veric wrote: Skumt. Så fort jag försöker låsa AGP får jag POST-meddelande "System failed memory test" varpå allt låser sig. Bara att rycka batteriet en stund och börja om...
med 66hz? d är standardfrekvensen för agp-porten... kanske funkar att byta till nyare bios vad vet jag. 66hz iaf skall funka....
Veric wrote: Jag har försökt hitta någon tråd där det står hur man ska bära sig åt för att låsa AGP-frekvens vid FSB-ökning men misslyckats.
Kan någon posta länk till rätt tråd alt. instruera hur man bär sig åt för att det ska bli bra?Om jag minns rätt var det mer än AGP man skulle ta hänsyn till, men jag är helt tom i huvudet just nu...
Vi har nog samma problem tror jag..På VIA KT400 har dom väl "dividern" att gå på, men sådan möjlighet finns inte på Nforce 2, iaf inte på ASUS-kortet..Hittade nått om att rita på L3-bryggan, båda dom yttre..Har ej testat det ännu, men skall göra det inom en snar framtid..Kolla här: http://www.ocinside.de/go_e.ht.....nting.html
Antar att FSBn bara divideras med 5, så t.ex en FSB på 200 ger 80MHzx4 eller 8 på AGP-porten..Där är ju 66 MHz standard.
Har problem med "hackande" grafik när jag spelar typ bil/rallyspel, men smygskjutaspel funkar bra..
Edit:Kör AGP på 50MHz i BIOS.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)