April 23, 2002
Kan man flasha upp bios när det verkar låst?
Har en Dell Diemsion P4 1.4MHz och när jag kollar i bios så kan man höja buss frekvensen men det är bara det att det alternativet är inaktiverat...
Moderkort: Intel 82801BA
Laddat hem nytt bios från Dells hemsida så kan det vara det att jag laddar hem det från dell och inte från Intel?
Och om jag skulle lyckas låsa upp bios hur hökt kan man höja frekvensen med standardfläkt?
MvH
Johan Hansson
May 29, 2001
On 2002-04-23 14:46, jhnisse wrote:
Kan man flasha upp bios när det verkar låst?Har en Dell Diemsion P4 1.4MHz och när jag kollar i bios så kan man höja buss frekvensen men det är bara det att det alternativet är inaktiverat...
Laddat hem nytt bios från Dells hemsida så kan det vara det att jag laddar hem det från dell och inte från Intel?
Och om jag skulle lyckas låsa upp bios hur hökt kan man höja frekvensen med standardfläkt?
MvH
Johan Hansson
dell datorerna är gjorda så att man inte ska kunna överklocka dom (jobbar på dell)
October 8, 2001
On 2002-04-23 14:59, squarepusher wrote:
On 2002-04-23 14:46, jhnisse wrote:
Kan man flasha upp bios när det verkar låst?Har en Dell Diemsion P4 1.4MHz och när jag kollar i bios så kan man höja buss frekvensen men det är bara det att det alternativet är inaktiverat...
MvH
Johan Hanssondell datorerna är gjorda så att man inte ska kunna överklocka dom (jobbar på dell)
haha hade en DELL 233Mhz PII förut som jag kunde klocka några steg, ändrade bara en bygel på moderkortet så vart den valmöjligheten möjlig i BIOS
men det var då det
1 Guest(s)