June 25, 2001
Tjena !
Jag e sugen på och klocka min processor, men jag är inte riktigt säker på hur jag skall göra. Jag har en multiplier
i biosen , min processor är en pII 450 ( 4.5 x 100 ) men multipliern går upp till 550 ,mhz, men multipliern e låst. Nån som ver hur man kan låsa upp den ? Det är en energy star bios.
Och jag ska köpa ny dator till hösten, och hitentills har jag bara klockat grafikkort, men jag har observerat processor klockning så jag vet vad det handlar om, men jag har aldrig själv gjort det.
Så jag funderade på en 800 mhz, p3a eller AMD athlon , eller kan det vara värt att satsa på högre klockfrekvens ? Men jag såg senaste posten om klockning, den verakde ju rätt så hyfsad ( jag har det lite kärvt med stålar, men man vill ju ha kvalite ). Tror ni att det går att klocka en p3 800 till 1 ghz , stabilt ? Och vad skulle jag behöva för utrusting i form av kyling och diverse
tillebehör då ?
December 23, 2000
du menar att du skulle kunna klocka en celeron så mycket!! Njaaa, har inte ens japanerna lyckats med.. 150fsb skulle leda till en hastighet på 1725MHz. Det klarar inte en celeron, även om du kör med all j**la kylning i världen!! En Duron är nog det du bör satsa på! Tokbilligt, går o klocka lite samt att du kan få upp bussen till iaf 150Mhz med rätt moderkort och minnen!
1 Guest(s)