March 2, 2003
Hejsan!!
Har köpt mig en Dell dator med P4 2,4ghz men dem har låst klockfrekvensen på den så man inte kan klocka!! Man kan ändå leka med graffen o minnet men inte CPU´n!! Frågan är om det är möjligt att göra nåt åt detta?? Moderkoret är en Intel 865-PE hörde att alla intel moderkort är låsta men hörde oxå att det är dell som låser dem?? :bok: :bok:
October 15, 2001
jo visst men vem säger att alla klockar,det finns folk som vill ha ett fungerande system från början. Det är många som plockar ihop datorer och har ett helvete innan de får systemet till att funka stabilt med spel och sånt, köper man en Dell så har man garanti att datorn fungerar, funkar det inte så finns alltid supporten.
PS: skulle min farfar få för sig att köpa en dator så skulla jag nog rekomendera en märkesdator till honom.
January 28, 2003
man kan väl inte klocka minnet om man inte kan klocka cpun?? låst fsb juh... och det funkar inte att flasha, dell släpper inga bios som går att klocka med och jag tror där är någon hårdvaruspärr, inte säker. aldrig hört nån som lyckats klocka nåt på en dell förutom graffet iaf
1 Guest(s)