February 12, 2003
Well. Ja. Ni som varit med ett tag vet att saker aldrig går som man tänkt sig, men man kan ha kul ändå. Vilket man har när man bjuder in gbglassen. Jag har kompilerat en liten tidslinje av dagen i bilder, se nedan:
[Image Can Not Be Found] Mattias är ett stort fan av min metod att tappa kväve ur mitt (enorma) kryokärl, saftkannan. Idag hittade han dock inte saftkannan, det fick bli the next best thing, en treliters bunke, avsett för bakbruk. Se så nöjd han är.
[Image Can Not Be Found] Mattias är även ett stort fan av fönar. Se så nöjd han är när han får stå och hålla MSI N480GTX Lightning-kortet som användes varmt.
[Image Can Not Be Found] Mattias är dock ett ännu större fan av att stå och hälla kväve ur två termosar samtidigt, detta gjorde honom riktigt nöjd. Dessvärre hjälpte inte detta riktigt resultaten, men det var kul att någon av oss hade kul i alla fall.
Apropå resultaten, vi har egentligen bara två för dagen, dessa är inte direkt jätteupphetsande heller.
Först ut var 3DMark Vantage, vi hade siktat in oss på att få ordentlig fart (sådär som Henry, ME4ME lyckats) på Lightning-kortet, men icke. Vi fick nöja oss med 1300/1200, vilket gav 35763 poäng. Hyfsat i alla fall. Och några poäng på HWBot, för den som är intresserad.
[Image Can Not Be Found]
http://hwbot.org/community/sub.....n/1060046_
Sedan gav jag mig på 3DMark 06, mest för att försöka värma upp kortet och försöka få saker att fungera, men jag fastnade i det lite mer än väntat, men här ville inte någonting riktigt vara med och lira heller. Resultatet blev dock återigen några poäng, även om klockfrekvenserna är smått skämmiga.
[Image Can Not Be Found]
http://hwbot.org/community/sub.....n/1060043_
Dagens rigg:
[Image Can Not Be Found]
Intel Core i7-980X A0 ES (god för dryga 6GHz i Vantage CPU-test i alla fall) + SF3D Inflection Point pot
Corsair CMGTX2 3x2GB
MSI N480GTX Lightning + ryba fat GPU pot
ASUS Rampage III Extreme
Enermax Revolution 85+ 1050W
Biltema värmepistol + 2x Philips fönar i CrossdryerX
Är inte helt nöjd med dagens bravader, men det var kul i alla fall. Ett stort tack till Intel, MSI, ASUS och Corsair för hårdvara, samt AGA för LN2. 🙂
January 4, 2005
Jag är i motsats till Jonas ganska nöjd. 480 lightning är ett kort få lyckats bencha bra. Vi fick göra tre försök innan vi kom någon vart men till slut lossnade det iallafall lite. 1300/1200 är ingen dålig klock på ett gtx480, men Henrys sinnesjuka 1450 core får det blekna i jämförelse.
Försök 1 gick dåligt, blev för kallt på sina ställen trots mitt fönande. Jonas skrek och bannade.
Försök 2 gick ännu sämre. Vi körde nu utan backplate och fick bra värme på pcbn men kontakten var under all kritik. Mitt fel att jag inte skruva åt ordentligt, eller Rybas fel egentligen, hans verktyg suger. Jonas skrek och bannade igen
Försök 3 Jag drog åt potten så hårt att korten blev konkavt. Hyffsad kontakt gav resultat. 1300/1200 satt i vantage sen gick det inte mer. Vid demontering var kontakten ändå inte helt 100 trots mitt våldsskruvande
Det syns inte i bilden riktigt men vi hade alltså två hårfönar på runt 1500w styck som blåste på kortet från varsitt håll under hela sessionen för att hålla uppe temperaturen i pcbn.
December 28, 2005
Ni ser ut att ha haft det skoj! Galna kort dem där Lightning! Men känns lite bakvänt att behöva värma upp kortet för att det ska lira 😛
Referenser: http://rec.elmor.se/review.php?user=314
Hehe fan jag skulle verkligen vilja se den där elmätaren i jonas lilla stuga.. gisses..
Riktigt kul att se och höra om era bravader, några fina poäng blev det ju trots allt och 5e bäst med singel-GPU på Hwbot är knappast fyskam för en "dålig" omgång. 🙂
Nästa gång hoppas jag på livesändning! 😉
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)