May 2, 2003
Hej
Jag undrar hur bär ni er åt som limmar på en större kylfläns på GPU:n?
Jag har en gammal prollefläns som jag tänkt använda mig av för att få passiv kylning på mitt gammla GF2 som fläkten låter s*tan på.
Jag ser inte hur det skulle gå att använda orginalhålen i kortet, då dom sitter väldigt nära GPU:n.
Kortet är ett Aopen PA 256 II ( MX kort)
Orginalflänsen är en plåt bockad så att det passar en fläkt i den( lite svårt att beskriva)
Därför antar jag att det enda alternativet är att limma dit en större fläns?
//Tobbe
May 2, 2003
mm...jo jag antar att jag får vara beredd att "offra" kortet, men hur stor fläns måste man ha egentligen? Jag har två här hemma att välja mellan ( vet inte till vilka processorer dom är)ALT 1 har måtten höjd 30mmXlängd85mmXbredd50mm
ALT 2 20X50X50
FUnkar det med den lilla eller kommer man behöva fläkt på den iaf?
Tackar för svaret btw 🙂
//Tobbe
March 10, 2003
Gf2:an blir väl ganska varm så "the bigger the better", kanske skulle ha en fläkt med om det blir för varmt.
Du får helt enkelt testa dig fram. Kolla bara så att den större flänsen inte kommer i kontakt med något på kortet
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
July 19, 2002
Dr_spackel wrote: Gf2:an blir väl ganska varm så "the bigger the better", kanske skulle ha en fläkt med om det blir för varmt.
Du får helt enkelt testa dig fram. Kolla bara så att den större flänsen inte kommer i kontakt med något på kortet
GF2 MX blir inte varma, mitt g2mx med en liten fläns på (ca 1-1,5cm hög och lika bredd som coren då) kunde jag oc till 200 (orginal 175) utan problem t.o.m 210mhz gick har jag för mig så du behöver inget särskilt.
2 Guest(s)