September 17, 2003
Hejsan!
Jag har ett litet värmeproblem med min whisperrock IV.. Jag har en 2500+ som jag har kört i 3200+ ett tag, på originalvolt. Har inte kollat temperaturen med hardware doctor eller speedfan så mycket innan. Har kollat bios mest (har senaste bios versionen på mitt nfs-7 rev 2.0.)
När jag kollade idag efter att jag spelat spel i kanske en halvtimme så låg temperaturen på 53ºC enligt speedfan medans hardware doctor började varna för hög temperatur. Jag har 59ºC som varningstemperatur och det stod att processorn var 60ºC. Jag startade om och kollade i bios så var den på 53ºC.
Tänkte höra om någon har erfarenhet av temperaturerna på whisperrock IV? Värt att nämna är också att jag har bytt ut kylpastan som var på mot artic silver 3. Dessvärre vet jag inte exakt hur mycket kylpasta man ska ta, men jag tog så mycket att den täckte hela kärnan och så man inte ser kärnan genom.
Förväntar inte mej att processorn ska ligga på 20ºC med denna fläkt & fläns men jag tycker det är skumt om den ska ligga på 55-60ºC när det står på förpackningen att den klarar 3200+ processorer.
tack på förhand..
March 12, 2003
1 Guest(s)