September 1, 2005
jag har en amd 4000+ och ska över klocka den lite hade jag tänkt =) orginal hastighet är 2,4 GHz och hade tänkt att fixa upp den till 2,8 GHz eller 2,9 GHz om möjligt. Just nu har jag orginal kylning men tänker köpa inom kort en Zalman FATAL1TY CPU Kylare. processerns multiplier är låst till x12.0 men går att sätta lägre. jag vet inte vad mer jag ska skriva e det något så fråga efter mer info =)
skicka inga länkar på eng förklara gärna. Jag har redan läst ett par guider men behöver nog lite förklaring på swe. tack så mkt matti
asså min fråga är då om någon kan hjälpa mig med öveklockningen!
March 10, 2003
http://www.komplett.se/k/ki.as.....38;cks=PRL .. är billigare.
Samma kylfläns fast utan röd led eller fatality skrivit på den.
Känns dumt att lägga ut 250:- enbart på en 2kr diod och en klisterlapp.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 5, 2005
Visst kan vi hjälpa dig 🙂 Börja med att berätta vad har du för moderkort (blir svårt att klocka utan det), vad har du för minnen (VIKTIGT=måste ha BRA minnen), grafikkort, OS, nätaggregat osv. Allt detta spelar roll för överclockingen, sen är INGEN garanterad 400-500 Mhz extra. Hur mycket du får ut av din CPU beror på hur pass duktig du är på clocka, dina komponenter, kylning, din CPU, osv. M a o det blir för många variabler för att det ska finnas nåt garanti. Börja med att skriva ner vad har du i burken till att börja med 🙂
1 Guest(s)