December 30, 2001
December 30, 2001
November 28, 2001
Bra id'e det där med att ställa ut datorn.
I dag tog jag och drog ut datorn igenom fönstret (jag bor i villa mit i stan) fan vad grannana glodde men fan vad bra kylning det blev Det är -15 här så prollen blev fan -12 grader. Fan vad jag kunde klocka sen!!
Tur att man inte har vattenkylning för då skulle ju hela systemet pajja.
En bra id'e till alla som har vattenkylning. Dumpa radiatorn och släng ut en slang en bit i trädgården i stället!!! Men var försiktiga så ni inte slänger ut för long slang för då blir det både kondens och stopp i systemet på grund av fryst vatten. He He
November 28, 2001
July 18, 2001
On 2002-01-05 00:57, Tomas wrote:
On 2002-01-05 00:30, ksw wrote:
nej, det blir inte kondens om kall luft träffar en VARM YTA.
det blir kondens om du har Varm luft osm träffar en KALL YTAsom när man andas på ett fönster till exempel
kom ihåg det alla, så slipper ni fråga,,
Eller tar ut en kall cola från kylen. Allra hellst en cola burk.
September 24, 2001
Hehe jag testade att sätta min Duron 800 (med dator) vid fönstret förra året när det var -15,3 grader ute.
När jag hade klockat till 1000mhz så låg processorn på 10+, och det var med en j**la chrome orb (SUGER).
Nu har jag en Zalman... 5005 som jag ska testa med, då vänder jag fläkten så att den blåser mot flänsen.
December 22, 2001
Testade också de där...
Jag la lådan på ett bord under fönstret o öppnade fönstret
som då var ca.20 cm ifrån. Sen gick jag in i BIOS och tittade när tempen föll och föll...
det var -20 ute då so prollen blev -16 som kallast och moderkortet -12
Men sen blev jag lite väl "kyld" själv och stängde fönstert. 😀
AMD Athlon 1Ghz
ABIT KT7A
384mb SDRAM
20Gb Samsung HDD
16x10x32x Samsung brännare
Rage fury pro 16mb graffekort(skit, jag vet)
Metallicsvart-målad burk, plexifönster, lysrör, handtag, fancontroller + en del småsaker.
1 Guest(s)