January 27, 2003
May 17, 2002
Jo, datorn blir varmare, skulle tippa att processortempen går upp runt 5 grader. Jag har Magic Fleece i min, och tempen gick upp ca 3 grader.
Köp hellre Magic Fleece eller något annat som är anpassat för datorljuddämpning, jag har använt biltemas och det fungerar inte alls lika bra tyvärr... Dock kostar det mycket med "datorljuddämpning" ca 300 - 500:- Biltemas kan man ju få för ca 100:-
Jag tycker det är värt pengarna med äkta dämpning men man får väl själv avgöra.. 🙂
January 30, 2002
Till viss del. Jag använder mig själv av ett sönderklippt liggunderlag 🙂 Fungerar lika bra eller t.o.m. bättre än en mycket dyrare ljuddämpningsmatta specifikt för chiefteclådor som min kompis använder.
Ett tips är att ställa hela burken på något sorts vibrationsdämpande material. Det tar bort en massa vibrationer (=ljud). Jag själv har lådan stående på en bit liggunderlag.
Problemet med ljuddämpande material i allmänhet är att de är bättre på att ta bort låga toner än på att ta bort höga så ett tips är att försöka få bort alla fläktar under 80 mm.
Jag använder zalman zp80 på grafikkortet och zalmans passiva northbridgekylning tillsammans med bra lådventilation och har en väldigt tyst överklockad dator.
2 Guest(s)