May 5, 2003
May 5, 2003
January 19, 2003
Läste på ett annat forum att du måste låsa pci bussen på 33mhz sen ska det funka, här har du en länk till den tråden:
January 4, 2001
Precis... även intergrerade kort går ju såklart på pci bussen.
Om du höjjer din fsb utan att göra något åt PCI bussen så kommer förmodligen inte ljud/andrakort att hänga med, och då lägger dom av.
Du behöver inte låsa dom ifall du inte kan. Det räcker att dela dom lite mera med fsb:n bara.
Står garanterat hur du gör i din manual till moderkortet.
May 5, 2003
May 5, 2003
May 5, 2003
May 5, 2003
May 5, 2003
April 26, 2003
May 5, 2003
April 26, 2003
DoRRiuS wrote: jaha ja!!
hur mycket vågar jag öka då?
vad har du för CPU-kylning RaZputin ?
har du många chassifläktar?
1. 1.75 annars börjar det kanske ryka
2. orginal, har varit uppe i 3.3ghz i 1.65vcore och 60 grader låg den på.
3. 1x120papst inblås 3x80papst utblås
EDIT: Ska snart få vatten kylning 😀
May 5, 2003
FYFAAAN!!
Skulle hem att öka volten då..jaha ja ..jo jag gjorde det men sen FYFANN..skulle öka FSB till 165 ich med 5% mer vcore..datorn startade om sig sen bara gallskrek den...*PIIIIIIIIIIIIIPPPP* jag sket ner mig om blev svettig...
så jag stängde av den och började om igen men tammefan *PIIIIIIIIIIIIIP* så jag fick cleara CMOS på pins:erna på moderkortet och börja om....
men då stod det något i stil med CPU is blabla unworkable blablabla....
men sen fixade det sig när jag gjorde om i biosen till original...
Så inge mer klockning för min del.....
VAD VA DET SOM HÄNDA EGENTLIGEN???
January 4, 2001
DoRRiuS wrote: FYFAAAN!!
Skulle hem att öka volten då..jaha ja ..jo jag gjorde det men sen FYFANN..skulle öka FSB till 165 ich med 5% mer vcore..datorn startade om sig sen bara gallskrek den...*PIIIIIIIIIIIIIPPPP* jag sket ner mig om blev svettig...
så jag stängde av den och började om igen men tammefan *PIIIIIIIIIIIIIP* så jag fick cleara CMOS på pins:erna på moderkortet och börja om....
men då stod det något i stil med CPU is blabla unworkable blablabla....
men sen fixade det sig när jag gjorde om i biosen till original...
Så inge mer klockning för min del.....
VAD VA DET SOM HÄNDA EGENTLIGEN???
Något i den dator pallade inte av att bli klockat... det var inget farligt som hände... har varit med om det hundratals gånger... ge inte upp klockingen pga det...
Du kan inte har ställt om minnena.. de kanske går på skithög buss nu?
1 Guest(s)