December 19, 2000
2001-03-18 13:51, skrev Coore:
tänk på att när du ljud isolorer så värme isolerar du, så det kommer bli varmare i lådan...
Nja har du bra luftflöde så kommer du inte att få någon temperatur höjning, jag fick iaf inte det när jag satte in 20mm ljuddämpning från Mekonomen, Biltema har oxå bra dämpning
February 4, 2001
jag gjorde så att jag beställde 3st papst fläktar (3st som suger ut) kör dom på 7v, dessutom körjag min fop [email=32@7v]32@7v[/email] sedan skaffade jag asfaltsplattor ( dämpar vibrationer o "bas ljudet) samt" skumgmmi (dämpar ljusa toner), nu är min låda helt tyst,kan knappt höra den när ja sitter 1m från den. burken blev ca 3c högre.
ps: ett år är att bara skaffa skumgummi, asfaltsplattorna gjorde min dator 40k tyngre
kolla in min hemsida för bilder =P
February 7, 2001
Ok, tackar för hjälpen. Men ett halvt problem, vart finns dessa asfaltsmattor? Och finns det några andra ord på asfaltsmatta?
Jag har försökt leta på "asfaltsmatta/platta" men inte lyckats finna något (det var på olika reservdelsfirmor och olika större företag som säljer).
February 4, 2001
OBS asfaltsmattorna är inget att rekomendera, dom väger mycket + att dom gör inte så mycket nytta. skaffa istället tjockare skumgummi . här finns iallfall plattorna http://www.mekonomen.se/butikm.....p?butik=67
[ Detta inlägg ändrade av ^Phat^Trance^ 2001-03-26 13:42 ]
2 Guest(s)