May 26, 2001
Hej alla datafreak, har i dagarna köpt ny låda och nytt system, (gav bort det gamla)Man har inte haft en lugn stund sen dess,så please kom med seriösa förslag på åtgärder som kan ta ner o-ljudet från fläktarna...
Köpte en Chieftech låda med Quit nätagg, vilket tycks vara tyst. Men Radial-Fin-kylaren låter som en flygmaskin fast det står <28db i databladet, även detta gäller 80mm Papst Fläkt (19db) in - ut även VIA-chipets lilla fläkt låter den också.... Tipsa gärna om artiklar angående oljud...
January 4, 2001
Tror dig inte när du säger att den låter så mycket... kom henm till mig skall du få höra, en 120mm en 92mm tre 80mm fyra 40mm en ystech 60mm och en fläkt från raidalfin... alla fläktar utom den från raidalfinnen låter som faan.....
MEN... prova att koppla ur fläkt för fläkt och se vilken som låter mest...
January 8, 2001
28db är otroligt mycket.... det är vad fläkten låter för sig själv, sen så tillkommer ljudet då den pressar luft genom flänsen, min 22db radial fin låter mest i hela datorn!
dock vad du kan göra är:
om ditt chassi har någon form av galler/borrade hål där dina chassi fläktar sitter så klipp bort det med en plåtsax,
det sänkte ljudnivån markant för mig, blir ganska mycket blåsljud!
January 8, 2001
hade en fop32'a förut men de låter juh så J**vla mycket så jag ställde in datorn i garderoben... det hjälpte inte!
funderar på att modda min radial fin så man kan sätta dit en 12db papbst fläkt...
det borde bli lagom tyst, om inte annat får man väl köra den på 5 eller 7 volt!
om man sitter vid datorn ungefär 8-12 timmar om dagen så är det skönt om skiten är tyst!
December 19, 2000
Ett tipps som gör att det låter väldigt mycket midre... ifs bara på fläcktar som är ytmonterade så som nätdelen och eventuella extra fläcktar, har en sunon 120 i sidan på min så.... Kräver dock även att man inte bryr sig om att lådan ser förjävlig ut köp dig skumplast som man ljuddämpar bildörrar med, kommer med tejp och allt på... skär ut en fyrkant med ett lämpligt runt hål där luften kan gå ut. och sätt den utvändigt på lådan... inte snyggt alls men det fungerar skit bra. Invändigt fungerar inte alls "har provat"...
December 22, 2000
2001-05-26 18:05, skrev PaPPa:
hade en fop32'a förut men de låter juh så J**vla mycket så jag ställde in datorn i garderoben... det hjälpte inte!
ehh, låter väldigt konstigt, visst, Fop32 är inte en tyst fläkt, men min låter inte alls mycket, de enda som låter är mina andra fläktar. (som snarast möjliga förmodligen ska bytas ut mot vattenkylning)
March 29, 2001
Varför tar du inte och slänger ut datorn i ett annat rum! Så långt bort som möjligt, då sliper du höra fläktarna 😀 😀
Köp en Scout switch 2 portars från av märket Dakota 😀 😀 Den kostar omkring 2500:-.
Om man gör allt för tystnaden så är det en billig peng.
Men vad är det för fel med lite ljud hehehe!
May 26, 2001
Prova isolera burken.. fixa en f-ncontroller till fläktarna som du kan stänga av om du ska sova eller nåt.
Jag kanske skulle testa isolering själv. När man har följande; Sunon 120, Globalwin 92, 3×Globalwin 80, 2×Globalwin 60, Titan System Cooler och en Titan Exhauster, då så låter det rätt fint om sakerna. Tack för f-ncontrollers! Dessutom har jag en FOP38 =P
1 Guest(s)