April 3, 2001
Såg en bild på en kille som hade lött ihop L1 bryggan.. det verkar ju som en fin idé och gå till nån elektronik affär och be dom göra det.. dom lär ju knappast ta mer än en Hundring.. vad tror ni om detta?? tror ni det funkar?? Nån som kanske har gjort så här inne??
Tack för svar // Goof
August 6, 2001
Är det inte lite krångligt att lödda? Bryggorna är VÄLDIGT små. Sen så mår nog inte processorn helt bra av det. Nej rita med en kretskortpenna el. dyl. i stället. Mycket enklare, och lika bra som löddning.
Hörde om en kille som lämnade in sin processor till en juvilerare (stavas det så), för att kapa några bryggor. Funkade fint. Kanske ett tips till dom som inte kan ändra sin multipler på mobot.
April 3, 2001
On 2001-08-06 21:52, Josef wrote:
Är det inte lite krångligt att lödda? Bryggorna är VÄLDIGT små. Sen så mår nog inte processorn helt bra av det. Nej rita med en kretskortpenna el. dyl. i stället. Mycket enklare, och lika bra som löddning.Hörde om en kille som lämnade in sin processor till en juvilerare (stavas det så), för att kapa några bryggor. Funkade fint. Kanske ett tips till dom som inte kan ändra sin multipler på mobot.
Vart kan man hitta såna pennor och vad är det för nåt?? Har aldrig hört talas om att det finns såna pennor..
March 4, 2001
Finns en artikel på http://www.overclockers.com om detta, orkar inte länka just nu bara
December 22, 2000
Asså, är jag helt ute och trampar på en cykel nu, eller går de och rita ihop dem med en vanlig blyertspenna 😕 Har hört de ialla fall.
[ Detta Inlägg ändrades av: [Iceboy] den 2001-08-10 01:19 ]
June 3, 2001
Har "ritat och berättat" på min prolle, funkade inte. Har haft den ute 2ggr och kollat över den. Tittar man i förstoringsglas ser det bra ut, så varför funkar det inte? 😕
Vad händer om man ritar så att det blir "kortis" MELLAN bryggorna?
(inte för att jag har gjort det, men kul o veta)
MK: EPOX 8KTA2
CPU: AMD T-Bird 950Mhz
2 Guest(s)